Deel dit artikel
-

WPP: jaarlijks honderden miljoenen voor overnames

De internationale reclamereus WPP, onder meer moederbedrijf van GroupM, gaat jaarlijks honderden miljoenen euro’s uitgeven aan digitale overnames. Met name in de domeinen e-commerce en marketingtechnologie.

CEO Mark Read maakte vanochtend zijn plannen tot 2025 bekend en benoemde de digitale investeringen als een zwaartepunt daarin. Read financiert de investeringsplannen uit een kostenbesparingsronde en uit middelen die hij apart vrijmaakt. De gedachte achter dat eerste is, dat tweederde van de 670 miljoen euro aan besparingen terug wordt geïnvesteerd in de nieuwe activiteiten.

Daarnaast maakt het Britse concern nog eens tussen de 220 en 440 miljoen euro per jaar extra vrij voor overnames.

Om zijn aandeelhouders tevreden te houden belooft Read winstgroei van dubbele cijfers en omzettoename van 3 à 4 procent. Zestig procent van het dividend blijft in het bedrijf, veertig procent gaat naar de aandeelhouders.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond