Deel dit artikel
-

Yahoo en Microsoft samen geen partij voor Google

Google en DoubleClick verliezen marktaandeel als advertentienetwerken, maar hebben nog steeds meer dan de helft van de markt in handen. Yahoo en Microsoft hebben elk nog geen 10 procent.

Als Microsoft Yahoo had overgenomen dan het had nog geen partij geweest tegen de dominante marktpositie van Googles advertentienetwerken AdSense en het overgenomen DoubleClick.

Dat blijkt uit een vergelijkend marktonderzoek van Attributor.

Daaruit spreekt dat Microsoft en Yahoo gecombineerd juist ruim 5 procentspunten marktaandeel verloren van boven de 20 procent naar minder dan 15 in oktober 2008.

Yahoo’s bereik nu is 9,7 procent (was 11,5 procent). Microsofts bereik is 3,8 procent (was 9,9 procent). Ook Google en DoubleClick zagen hun gezamenlijk marktaandeel dalen van 70 procent naar 56 procent. Kleinere partijen als Revenue Science, AOL en ValueClick wonnen.

Attributor onderzocht van 75 miljoen sites welke advertentienetwerken er worden gebruikt. Het keek zowel naar tekst- als beeldadvertenties.

Foto: zenobia joy (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond