Deel dit artikel
-

Zalando sluit eerste grote reclamedeal met mediabedrijf

Zalando Media Solutions sluit een strategische samenwerking met de digitale tak van het Duitse tv-bedrijf ProSiebenSat.1. De partijen gaan geanonimiseerde data uitwisselen om gerichtere reclame mogelijk te maken. Deals in andere landen moeten volgen. Nederland had afgelopen zomer de primeur.

Binnen de samenwerking brengt de mediatak van Zalando anonieme klant- en koopgegevens in. Seven-One Media, de digitale tak van Pro Sieben Sat 1, brengt zijn online bereik in. Dit betreft enkel de Duitse markt.

De modewinkel brengt gegevens over negentien miljoen klanten mee, Seven-One Media een uniek maandbereik van dertig miljoen internetters. Dat is afkomstig van een breed online en mobiel portfolio.

De partijen spreken over de creatie van premium audience segmenten. Behalve variabelen als geslacht en leeftijd, kan display- en videoreclame ook worden ingekocht op zaken als modebewustzijn, grootstedelijkheid, merkvoorkeur en koopdracht.

Voor Zalando Media Solutions is dit de eerste grote strategische samenwerking met een mediabedrijf. Eindverantwoordelijke Jerome Cochet spreekt echter nadrukkelijk de verwachting uit elders in Europa vergelijkbare deals te willen sluiten.

Update 24-01-2017 12:30
Sanoma Nederland bevestigt de reactie onder dit verhaal dat het sinds juli 2016 een inhoudelijk vergelijkbare deal heeft, wat Zalando met P7S1 Europa’s tweede maakt. “In deze samenwerking worden de Zalando-audiences exclusief met Sanoma | SBS gedeeld. Het gaat hierbij om anonieme klantgegevens, cookies, die worden gebruikt voor het optimaliseren van media inkoop.”

Foto: Barbro Andersen (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Michiel

Heeft Sanoma/SBS niet al zo’n dergelijke deal in NL? Zie ook: http://mediafacts.nl/Actueel/Detail/het-gebruik-van-data-in-de-praktijk-bij-sanoma-i-sbs

“Daarnaast voegt Sanoma | SBS nu ook Zalando data toe aan haar portfolio om onze dataprofielen verder te verrijken. Profielen van de website bezoekers van Zalando worden gekoppeld aan de data en media van Sanoma I SBS.”

Erwin Boogert

Scherp Michiel, was me niet bekend. Ga ik navragen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond