Deel dit artikel
-

Zeventig miljoen Series A voor Amsterdams TestGorilla

Het twee jaar oude recruitmentplatform TestGorilla haalt zeventig miljoen dollar groeigeld op in zijn eerste, grote financieringsronde.

Deze ronde staat onder leiding van Atomico en Balderton Capital. Het stelt de start-up in staat zijn technologie door te ontwikkelen. Zo wil TestGorilla het aantal testen dat het afneemt bij banenzoekers opschalen. Daarnaast wil het nauwere integraties met Applicant Tracking Systems realiseren.

Het Nederlandse bedrijf exploiteert een online tool die bestaat uit zogenoemde pre-selectie software. Daarmee kunnen kandidaten al in een vroeg stadium gefilterd worden op basis van meer dan 220 testen, onder andere voor cognitieve vaardigheden, taalvaardigheid, programmeren en andere werkspecifieke vaardigheden zoals SEO, boekhouden en meer.

Het bedrijf wil de werving daarmee efficiënter maken. Selectieprocessen vinden nu nog vaak plaats op grond van iemands CV. Oprichters Otto Verhage en Wouter Durville bouwden een systeem dat iemands vaardigheden in kaart brengt, veel nuttiger voor een werkgever.

TestGorilla heeft 5.300 en wordt onder meer ingezet door Sony, PepsiCo, Bain & Company, Revolut, Oracle, H&M en de National Health Service uit het VK.

Deel dit bericht

1 Reactie

John

Wow dat is echt knap. Ik ken meerdere bedrijven die in deze space zijn gestart. Maar deze lijken wel echt een van de leading players te worden. Uiteindelijk wordt dit ook wel een winner takes all market.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond