Ziekenhuizen missen interactiviteit met patiënt
De ziekenhuizen in Nederland hebben nog niet begrepen dat het internet voor hen mogelijkheden biedt. Zij laten kansen liggen, concluderen Ernst & Young en Cap Gemini Ernst & Young. Slechts enkele ziekenhuizen hebben een duidelijke site waar patiënten relevante informatie kunnen krijgen.
Het onderzoek, gepresenteerd tijdens het eHealth-congres, lichtte 121 Nederlandse ziekenhuizen door. Het maken van een afspraak via internet is vrijwel onmogelijk, zo bleek; de onderzoekers konden maar één ziekenhuis vinden met deze mogelijkheid. De meeste ziekenhuizen verstrekken slechts informatie over bereikbaarheid en bezoek- of spreekuren. Een kwart van de ziekenhuizen verstrekt informatie via de site over openstaande vacatures of wachttijden, slechts een derde heeft een site onder de eigen naam.
Neem een Premium abonnement en krijg onbeperkt toegang tot premium artikelen en vele andere voordelen.
- Alles van Emerce Account
- Toegang tot alle Premium nieuws artikelen
- Korting op tickets Emerce Events
- Krijg Emerce 100 opgestuurd