Deel dit artikel
-

Zoef.com herlanceert zijn huurplatform

Zoef.com lanceert vandaag zijn nieuwe site die meer dan voorheen moet benadrukken dat het een verhuurplatform is. Met een nieuwe investering van 1,4 miljoen euro wil directeur Niels Duijvestijn verder uitbreiden in Nederland en daarna de stap naar omringende landen maken.

“Vergeleken bij de oude situatie is Zoef.com nu veel makkelijker. We draaien de user journey om en tonen niet ons immense aanbod, maar vragen eerste wat je zoekt voor welke datum en welke gelegenheid. Pas dán vertellen tonen we het aanbod bij jou in de buurt, eigenlijk zoals Airbnb werkt”, licht de ondernemer aan Emerce toe.

“Inmiddels zijn maar liefst duizend verhuurbedrijven aangesloten en dat worden er elke dag meer. Van die bedrijven analyseert het algoritme het complete aanbod van de honderdduizend beschikbare spullen uit heel Nederland. Op basis van beoordelingen, locatie en voorraad selecteert het systeem, als een bestelling is geplaatst, de juiste partner om de huurder de beste deal te geven.”

Bij de oorspronkelijke lancering van Zoef.com was Duijvestijn bezig een marktplaats te bouwen voor verhuurartikelen. Dat bleek te tijd- en arbeidsintensief. “Begin 2015 hebben we het model omgegooid” naar de functie van bemiddelaar “en dat werkt. Het aantal orders en de omzet bewijst dat. In 2016 zijn we verdubbeld in omzet.”

Een groep investeerders is onlangs ingestapt met het vooruitzicht dat de omzet dit jaar met een factor vijf groeit. De groei moet naast Nederland ook uit België komen. Ook Duitsland staat op de agenda.

De nieuwe investeerders zijn een strategische partner en een venture capital partner: Equium Holding (Gerben van Leeuwen en vijf compagnons) en Astor Participaties. In een eerder stadium investeerden Partners Patrick Kerssemakers (fonQ) en Laurens Groenendijk (Treatwell).

Foto: Abi Skipp (cc)

Dit bericht is 64 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond