Deel dit artikel
-

Zoomin en NewBeTV sluiten internationaal contract

Mediabedrijf Zoomin.tv gaat samenwerken met NewBeTV om een nieuw genre online formats dagelijks in ruim veertig landen en zeventien talen uit te zenden.

Tijdens de Mipcom in Cannes hebben Jeroen Koopman (NewBeTV) en Jan Riemens (Zoomin.TV) daartoe een overeenkomst gesloten.

Koopman heeft met zijn bedrijf een twintigtal formats uitgewerkt die relatief snel in alle taalgebieden gereproduceerd kunnen worden. Het zijn video’s in short- en midform die ter plekke door cameramensen van Zoomin kunnen worden geproduceerd en verspreid.

De producties gaan inhoudelijk over universele thema’s die een breed internationaal publiek aanspreken. ‘Unieke, grappige en vooral online sharable content, zoals infotainment, voxpops en gameshows’.

Riemens: “Wat we eigenlijk al geruime tijd zien bij onze afnemers, platforms als AOL en Yahoo bijvoorbeeld, is dat die een enorme behoefte aan meer geformatteerde content hebben. Met name in de VS. Deze expertise op het gebied van formatontwikkeling en -productie hebben we nu gevonden in NewBeTV. Zij de creatieve brains, wij de handen en voeten.”

Foto: Leonid Mamchenkov (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond