Deel dit artikel
-

Zooplus: ’95 procent terugkerende klanten’

Veel webwinkels zullen er jaloers op zijn: online dierenwinkel Zooplus kan in zijn kwartaalverslag koketteren met een retentieratio van 95 procent en dubbelcijferige groei.

Gisteren maakte de onderneming uit Duitsland de financiële kerncijfers over het derde kwartaal bekend (PDF). Daaruit spreekt een omzetstijging van 19 procent tot 331 miljoen euro en winst

In vrijwel alle markten, waaronder Nederland, meldt de leiding dubbelcijferige groei. Vrij uniek is het record dat wordt geclaimd: 95 procent van de klanten is een terugkerende klant. En het aantal nieuwe klanten steeg in het derde kwartaal met acht procent. Verder omzetgroei lijkt gegarandeerd.

Zooplus verkoopt dierbenodigdheden zoals voer, verzorging en ‘meubels’. Met name voor huisdieren.

Momenteel geeft de directie in München voorrang aan het versnellen van de opbouw van het klantenbestand. Dat gaat ten koste van de winst. In feite wordt de winstverwachting getemperd om de investeringen in acquisitie op een later moment pas weer terug te schroeven.

Nadere financiële details over het afgelopen kwartaal worden op 14 november gepubliceerd.

Foto: Petful (cc)

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen

Jaloersmakend uiteraard. Maar ergens vraag ik me af hoe deze cijfers tot stand zijn gekomen. Als je 19% groeit en 95% van de klanten is terugkerend gaat er iets niet goed aan de kant van de nieuwe klanten zou ik zeggen. Of klopt mijn berekening dan niet.

Erwin Boogert

Volgend maand komen de gedetailleerde cijfers. Die bieden wellicht een antwoord op je vraag.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond