-

Beauty grootste groeier m-commerce

Vooral gezondheids- en beautygerelateerde mobiele aankopen blijken in de VS toe te nemen. Afgelopen jaar met maar liefst 7,5 procent. Mode- en luxe-artikelen volgen met 5,6 procent en warenhuizen met 5,5 procent.

Dit blijkt uit het onderzoek State of Mobile Commerce van Criteo, aldus eMarketer.

Flinke groeiers

Het aandeel m-commerce neemt toe in alle categoriën, van mode en gezondheid tot sportartikelen en huisinrichting. Maar waar van gezondheid en beauty gerelateerde producten in het vierde kwartaal van 2014 nog 19,8 procent via de mobiel gekocht werd, was dat in Q4 van 2015 plotsklaps 27,3 procent.

Het m-commerce aandeel mode- en luxe-artikelen nam in diezelfde tijd toe van 32,9 procent naar 38,5 procent. En ook warenhuizen deden het niet slecht met een toename van 23,3 procent naar 28,8 procent.

eMarketer 1

Smartphones drijvende kracht

Smartphones zijn de drijvende kracht achter de toenemende m-commerce verkopen, aldus eMarketer. In 2015 kochten de Amerikanen voor 39,4 miljard dollar via m-commerce. Dit jaar groeit dat naar verwachting tot ruim 59 miljard dollar.

Maar vooral 2017 wordt een belangrijk jaar voor m-commerce. Dan is de verwachting dat er maar liefst 75,51 miljard dollar aan m-commerce uitgegeven wordt, oftewel 50 procent van alle retail m-commerce zal in dat jaar via de smartphone verlopen.

eMarketer 2

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het aprilnummer van Emerce magazine (#148).

Het volledige rapport State of Mobile Commerce van Criteo is hier te downloaden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond