Laura Vogels
  • Laura Vogels

  • 228 artikelen
  • 2.989.568 views
  • 80 reacties

Laura Vogels

Werkt bij
Emerce
Functie
Tekstschrijver
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/lauravogel...

Laura Vogels is freelance tekstschrijver en journalist. Na een studie sociale- en organisatiepsychologie aan de Universiteit van Leiden is ze, mede dankzij het schrijven van haar eindscriptie bij Sanoma Uitgevers, al snel het uitgeefvak ingedoken. De rode draad in haar werkende leven? Onderzoek. Van doen tot analyse en van erover schrijven tot ze verzamelen. Dat krijg je als iemand verzot is op feiten en cijfers.

Artikelen van Laura Vogels

  • 14 september 2017 11:00

BRIC’s willen auto van Google

Veiliger, minder stress en meer tijd om aan andere zaken te denken. Dat zijn de belangrijkste voordelen van zelfrijdende auto’s, aldus consumenten wereldwijd. 81 procent is dan ook bereid extra te betalen voor de functionaliteiten van een dergelijk voertuig.

  • 13 september 2017 16:00

Online video vreet bandbreedte

Door de rappe toename van online video zal de bandbreedteconsumptie verdriedubbelen de komende vijf jaar, van 96 naar 278 exabytes per maand. En video beslaat dan 82 procent van alle traffic. Mede door Facebook, Twitter en live ‘over-the-top bundles’ heeft live video hier het grootste aandeel in.

  • 7 juli 2017 16:00

Pre-rolls minst storend bij videoreclame

Qua reclames storen video-kijkers zich het minst aan pre-rolls. Iets minder dan een vijfde (17 procent) vindt dit type videoreclame vervelend, zowel op de desktop of laptop als op de mobiel.

  • 6 juli 2017 07:30

Groot scherm vervangt mobiel

Size does matter, als het tenminste om het kijken van tv everywhere (TVE) gaat. Terwijl de consumptie van mobiele video stijgt, verschuift het kijken van TVE juist van mobiele apparaten naar grotere schermen zoals smart tv’s.

  • 4 juli 2017 16:00

Investeringen Internet of Things nemen af

Opkomende technologieën voor IoT, AI en robotica kunnen momenteel op de meeste investering rekenen. Hoewel de top drie over drie jaar hetzelfde zal zijn, wordt de koek wel anders verdeeld. Zo gaat er minder geld naar IoT en verdubbelt het budget voor robotica.

  • 6 juni 2017 11:00

Reisshopper haakt snel af

Bij verzekeringen, luxe producten en de deeleconomie laten online consumenten vaak al na één slechte ervaring een merk vallen. Met onder meer retailers en telecom hebben zij echter een stuk meer geduld.

  • 1 juni 2017 13:00

Video verslaat social

Tieners staan vrijwel 24/7 in contact met elkaar via hun smartphone. En lijken niet weg te slaan bij de social media-apps. Toch spendeert het grootste deel van hen de meeste tijd aan mobiele video. Maar liefst 71 procent van de tieners kijkt meer dan drie uur video per dag.

  • 29 mei 2017 12:00

Consument betaalt liever achteraf

Hoewel direct afrekenen via iDEAL de voorkeur blijft genieten, wil meer dan de helft van de consumenten liever een product eerst in huis hebben. 53 procent van de shoppers betaalt namelijk graag achteraf.

  • 1 mei 2017 09:00

Social media goed voor bereiken nieuwe klanten

Nieuwe klanten bereiken lukt verreweg het best via betaalde social mediacampagnes. Meer dan de helft van de Europese en Amerikaanse marketeers boekt er succes mee. Betaalde search volgt met afstand op de tweede plek (28 procent). Het minst effectief blijkt organische search (16 procent).

  • 26 april 2017 09:30

Gen Z: fan van fysieke winkel

De jongste generatie shoppers (18 tot 20 jaar) heeft volgens recent onderzoek heel andere wensen dan jongeren van enkele jaren ouder. Zo tonen zij een grotere interesse in gecureerde mode-abonnementen (73 procent) en automatische aanvuldiensten (71 procent), ook wel replenishment genaamd, denk aan Amazon Dash.