-

Promotiecodes geven goede ROI

Partnerships met social media platforms zijn gewild. Meer dan de helft van alle Amerikaanse retailers (58 procent) doet het met bijvoorbeeld Facebook, Twitter of Instagram. Ook digital wallets (46 procent) zijn daarnaast populair. Maar sites voor promotiecodes eindigen daar nog net iets voor, op de tweede plaats (48 procent).

Partnerships kunnen een prima aanvulling zijn op de marketingmix, aldus onderzoek van RetailMeNot. Ze helpen het bereik en de engagement te verhogen en zorgen vaak voor verlichting bij uitdagingen met bronnen of expertise.

RetailMeNot 1

De beste ROI opleveren

Maar de favoriete partners leveren niet per definitie de beste ROI. Zo brengt een partnership met Facebook volgens de ondervraagden het meeste op. Toch doen sites voor promotiecodes het over het algemeen veruit het beste (71 procent). Social media (63 procent) en digital wallets (61 procent) scoren beduidend lager.

RetailMeNot 2

Meer geld voor digital marketing

Digital marketing levert sowieso een betere ROI op dan offline marketing, vindt 76 procent van de ondervraagde retailmarketeers. Maar dat wil niet zeggen dat de uitgaven ook op die manier verdeeld zijn. In 2015 ging nog 51 procent van het marketingbudget naar digital en 49 procent naar offline.

14 procent zei echter dit jaar de budgetten voor offline te willen verlagen, terwijl 87 procent de uitgaven aan mobile advertising laat toenemen. 73 procent geeft meer uit aan non-mobile digital advertising en 86 procent verhoogde dit jaar het budget voor social advertising.

RetailMeNot 3

*) Een deel van dit artikel werd eerder gepubliceerd in het meinummer van Emerce magazine (#149).

Het volledige onderzoek The Rise of Mobile Marketing Spend in Retail van RetailMeNot is hier te downloaden.

Deel dit bericht

1 Reactie

Harm

Wij van RetailMeNot adviseren RetailMeNot… Vouchercodes = (heel veel) kannibalisatie

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond