Hoe CRO en UX de bank hebben veranderd

In tien jaar tijd is de kijk van ABN Amro Bank op de interactie met de klant totaal veranderd. Hoe CRO en UX alles omgooiden binnen de bank.

De interactie met de klant als cruciale succesfactor, ook binnen ABN Amro, heeft het besef van design in de breedste zin van het woord, totaal veranderd. Conversieoptimalisatie en gebruikerservaring stonden daarin centraal.

Tibor Sisarica, Design Lead New Business & Eperiments bij ABN Amro Bank, ziet de interactie met de klant als probleem. En wie het probleem wil begrijpen, moet verliefd worden op het probleem en niet op de oplossing. En hij is verliefd op het probleem. In deze Talk vertelt hij welke veranderingen zich binnen de bank hebben voorgedaan en welke rol CRO (Conversion Rate Optimization), UX  (User eXperience) en experimenten daarbij speelden.

Host: Maurice Beerthuyzen (oprichter Nummer Negen)

Spreker: Tibor Sisarica (Design Lead New Business & Experiments bij ABN Amro bank)

Collectie: Emerce Conversion 2020

14,2K



Gerelateerde artikelen