Geplaatst door 10DAYS

10DAYS ORGANISEERT SEMINAR SOCIAL MEDIA VOOR RETAILERS EN WHOLESALE

AMSTERDAM, 26 april 2021 – Voor winkeliers was het iets dat grote bedrijven deden: communiceren via social media. Velen zagen de directe noodzaak niet. De lockdown veranderde dat van de een op de andere dag. Maar hoe doe je dat? En welke kanalen gebruik je? TikTok? Insta? Of toch gewoon Facebook?

Modebedrijf 10DAYS Lifestyle zag dat veel van haar retailers worstelden met de noodzakelijke overstap op online communicatie en verkoop. Een stap die het bedrijf zelf al had gezet. “Wij hebben altijd de verantwoordelijkheid gevoeld onze retailers en wholesale klanten mee te nemen op dat online pad”, zegt Myon Veenendaal, founder en commercieel directeur van 10DAYS.

Inrichten social media kanalen

Na het ingaan van de eerste lockdown ruim een jaar geleden is het Amsterdamse lifestylebedrijf om tafel gaan zitten met retailers die versneld online wilden gaan maar niet precies wisten hoe ze dat moesten inrichten. Meteen werd geïnventariseerd hoe zij het beste ondersteund konden worden.

“Het is mijn rotsvaste overtuiging dat je een crisis samen te lijf gaat”, zegt Veenendaal. “Wij wilden onze relaties de kans bieden versneld online te gaan zodat ze tijdens de crisis bleven doorverkopen. Dat is natuurlijk ook in ons eigen belang. Zelf sterker uit de crisis komen is één ding, maar wij willen onze retailers in deze moeilijke tijden graag een steun in de rug geven.”

Online seminar social media

Eén van de actiepunten was het frequent aanleveren van communicatiemateriaal om de 10DAYS collecties en maandelijkse leveringen daarvan optimaal te kunnen communiceren op de social media platformen en websites van de lokale retailers.

Het onderhouden en optimaliseren van die social media pagina’s meer is dan alleen uploaden van beeldmateriaal van de verkochte merken. Daarom besloot 10DAYS een stap verder te gaan en relaties concreet te adviseren. Dat doet het onder meer door het organiseren van een online seminar voor haar Nederlandse wholesale klanten. Doel is via social media lokale betrokkenheid van consumenten te vergroten en daarmee de verkopen te vergroten. Maar ook de wholesale klanten te informeren hoe collecties het beste gestyled kan worden wanneer deze kleding ingezet wordt op social media.

Samenwerking met FashionXchange

10DAYS werkt daarbij samen nauw samen met Astrid van Gorp van FashionXchange. Samen met dit bureau informeert 10DAYS haar klanten over trends en tips & tricks om relevante, eigen en authentieke content te creëren en hun bereik te vergroten. Ook als straks de deuren van alle winkels weer open gaan. Zo organiseren 10DAYS en FashionXchange donderdagavond een online workshop. Daarvoor hebben zich 52 retailers aangemeld.

OVER 10DAYS

10DAYS is een lifestylemerk uit Amsterdam, opgericht in 2007 door Myon Veenendaal en Barbara Hilbrink.  De collecties van 10DAYS bestaan uit tijdloze ready-to-wear, schoenen, accessoires en Home items. 10DAYS combineert comfort en stijl door het gebruik van zachte materialen, creatieve silhouetten en verborgen details. De collecties zijn tijdloos, voor alle leeftijden en kunnen moeiteloos gecombineerd met items uit het verleden, omdat volgens 10DAYS duurzaamheid gaat over kleding die lang meegaat.

10DAYS is verkrijgbaar bij geselecteerde verkooppunten, via 10DAYS mono-brand stores in Amsterdam, Leidschendam en Rotterdam en online op www.10dayslifestyle.com.