10Nineteen verwelkomt Esmée Lechner als Head of Design

Toetreding van de voormalig Media.Monks en DDB Design Director onderstreept 10Nineteen’s streven naar topkwaliteit in digitale ervaringen.
Amsterdam, 29 juli 2024 – 10Nineteen, de startup voor digitale productinnovatie, kondigt met trots de benoeming aan van Esmée Lechner als Head of Design en co-founder. Met een indrukwekkende carrière bij gerenommeerde bureaus zoals Media.Monks, Superhero Cheesecake en DDB, en haar rol als Head of Curation voor Dutch Digital Design, markeert haar toevoeging een belangrijke mijlpaal in 10Nineteen’s missie om digitale ervaringen naar een hoger niveau te tillen.
“We zien veel connected producten met slecht functionerende apps of websites die de kwaliteit van het fysieke product geen recht doen. Een gemiste kans, want een geweldige digitale ervaring bevordert betrokkenheid, loyaliteit en daarmee groei,” zegt Lechner. “Ik ben verheugd om deel uit te maken van dit getalenteerde team dat zich keer op keer heeft bewezen in de afgelopen 15 jaar. Ik kijk ernaar uit om met designteams samen te werken en ze te begeleiden, wat uiteindelijk de kern van mijn rol bij 10Nineteen zal zijn.”
De afgelopen maanden richtte 10Nineteen zich op het beter begrijpen van de marktvraag en het verfijnen van hun model aan de hand van verschillende samenwerkingen. Medeoprichter Verhagen merkt op: “Sinds de lancering van 10Nineteen afgelopen december, hebben we met enkele fascinerende klanten gewerkt en cruciale inzichten in marktbehoeften opgedaan. Dit heeft ons in staat gesteld om onze sterke punten te verfijnen en een robuuste propositie te ontwikkelen gericht op digitale productinnovatie. Onze aanpak versterkt onze klanten met op maat gemaakte partnerschappen die de uitdagingen van vandaag aanpakken.”
Michelle Tan, medeoprichter van 10Nineteen, benadrukt de impact van hun vernieuwende aanpak: “In de afgelopen zes maanden hebben we gezien dat onze aanpak werkt. We brengen nieuwe perspectieven naar moeilijke uitdagingen, wat leidt tot doorbraken, het versnellen van de time-to-market, het verhogen van de kwaliteit van de uitvoering en een blijvende impact op interne teams.”
Marlies Tousain, oprichter van challenger soapbar merk Soaptimist, voegt toe: “Anders dan veel andere bureaus komen ze snel tot duidelijk geformuleerde inzichten en vertalen deze naar concrete oplossingen. Deze oplossingen zijn niet alleen in woorden maar ook visueel goed weergegeven, waardoor ze eenvoudig kunnen worden doorgecommuniceerd en omgezet in actie. Hun snelheid, pragmatisme en de hoge kwaliteit van hun output zijn verfrissend. 10Nineteen heeft ons geholpen problemen aan te pakken waar we zelf blind voor waren. Ik gun andere bedrijven ook een 10Nineteen!”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.