Industry Wire

Geplaatst door T-Mobile

Meer keuzevrijheid voor consument op de telecommarkt

Vandaag introduceert T-Mobile met Klantvoordeel een nieuw combinatie-aanbod van mobiele en vaste diensten. De telecomprovider gaat hiermee de concurrentiestrijd aan met de twee grootste spelers op de telecommarkt. Zo krijgt de Nederlandse consument eindelijk echte keuzevrijheid buiten de twee marktleiders KPN en VodafoneZiggo. Steeds meer huishoudens in Nederland combineren vaste en mobiele diensten bij dezelfde aanbieder, omdat zij daarvoor een korting of ander voordeel ontvangen. De gecombineerde markt wordt echter gedomineerd door twee grote spelers, waardoor de keuze voor de consument beperkt is. Vaak blijven consumenten ondanks jaarlijkse prijsverhogingen op vast internet bij een van deze aanbieders afnemen, simpelweg omdat de andere geen voordeliger alternatief biedt. Met de introductie van Klantvoordeel biedt T-Mobile een volwaardig alternatief en rekent daarmee af met de gelimiteerde keuze op de telecommarkt. Consumenten kunnen een mobiel abonnement combineren met een Thuis abonnement van T-Mobile en ontvangen daarmee een korting die kan oplopen tot € 12,50 per mobiel abonnement per maand, extra mobiele data en keuzekorting op tv zenderpakketten. T-Mobile biedt als enige aanbieder ook nog een gratis snelheidsverhoging voor vast internet.

Vanaf twee abonnementen op hetzelfde adres kunnen klanten profiteren van Klantvoordeel. Hoeveel voordeel de klant ontvangt, hangt af van het aantal en type abonnementen op een adres. Zo ontvangen klanten niet alleen extra voordeel bij meerdere mobiele abonnementen op één adres, maar ook bij het combineren van mobiele- en vaste abonnementen.

Limieten wegnemen
Tisha van Lammeren, Directeur Consumentenmarketing: “Bij T-Mobile hebben we een missie, we nemen beperkingen weg in de telecomsector. Keuzevrijheid, zorgeloosheid en de beste klantervaring bieden, staan bij ons centraal. De groeiende behoefte om alles-in-een pakketten bij één provider af te nemen en de beperkte keuze die daar tegenover staat, is ook zo’n beperking. Met klantvoordeel maken we onbeperkt mobiel internet bereikbaar voor een nog grotere groep consumenten en bieden daarnaast nu ook de mogelijkheid dit te combineren met vaste diensten. Dat resulteert voor veel van onze klanten in lagere kosten. Met Klantvoordeel streven we ernaar om onze klanten de beste deal in de markt aan te bieden. Om het ook op die schaal op te kunnen nemen tegen het duopolie op de markt is schaalgrootte nodig en betere toegang tot vaste netwerken. Daarin is de voorgenomen fusie met Tele2 een belangrijke stap.”

Klantvoordeel
Klantvoordeel van T-Mobile is een kortingsprogramma dat anders is dan kortingsprogramma’s van andere aanbieders. Alleen bij T-Mobile combineer je namelijk een Unlimited mobiel abonnement met vast internet en eventueel televisie en bellen. Van het groeiende aantal Unlimited klanten, zegt 78% nog steeds vast internet te gebruiken om apparaten in huis met internet te verbinden. Het verschil in snelheid is echter groot. Daarom biedt T-Mobile ook met Klantvoordeel als enige in de markt zonder extra kosten een hogere internetsnelheid voor de vaste internetaansluiting.

Met Klantvoordeel biedt T-Mobile haar klanten naast meer keuzevrijheid, hogere snelheden, meer data en meer korting. Van Lammeren: “Ik gun elke consument de keuzevrijheid om het beste aanbod tegen de meest aantrekkelijke prijs te kunnen afnemen. Ik daag iedereen uit om de aanbieders te vergelijken en de beste keuze te maken.”

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht