1WorldSync en SyncForce slaan handen ineen voor Europees samenwerkingsverband

Eindhoven, 20 oktober 2016 – 1WorldSync, wereldwijd het belangrijkste multi-enterprise product-informatienetwerk, en SyncForce, de toonaangevende provider voor portfolio lifecycle management oplossingen voor procesindustrie en maakindustrie, hebben vandaag bekendgemaakt dat zij een Europees partnerschap zijn aangegaan. Beide partijen hebben de reeds bestaande strategische samenwerking uitgebreid naar een partnerschap, zodat zij voor fabrikanten bredere ondersteuning kunnen bieden voor het vastleggen en delen van productinformatie.
Verhoogde druk door de concurrentie, e-commerce uitdagingen, strengere regels en hogere verwachtingen van de klanten hebben ervoor gezorgd dat de wereld van product fabrikanten steeds sneller verandert en gecompliceerder wordt. Klanten eisen hoogwaardige kwaliteit en de juiste informatie over producten en fabrikanten zijn sterk van mening dat zij hiernaar moeten handelen. Digitale beschikbaarheid is de sleutel tot een succesvolle en efficiënte go-to-market strategie.
1WorldSync stelt merken in staat om vertrouwde, authentieke content te delen met hun handelspartners. Hierbij wordt gebruik gemaakt van een geavanceerd productinformatie-netwerk. SyncForce biedt een geïntegreerde cloud-oplossing, waarbij fabrikanten in staat worden gesteld om de time-to-market te verkorten en het succes van hun portfolio te verbeteren door het linken van nieuwe productontwikkelingen aan de content creatie en -distributie voor hun portfolio, via zowel digitale als fysieke kanalen. Dit kan worden gerealiseerd door het delen van portfolio content zoals brand-, product- en promotionele digitale assets en productspecificaties. Dit partnerschap biedt klanten derhalve een bredere oplossing voor een nog efficiëntere en nauwkeurige informatieverspreiding.
1WorldSync gaat samenwerken met SyncForce aan het ontwikkelen van nieuwe diensten met toegevoegde waarde. Hiermee zijn zij in staat een grotere positieve bijdrage te leveren aan hun klanten. Samen bieden ze nu een volledige Portfolio Lifecycle Management oplossing waarmee fabrikanten kunnen rekenen op een bredere ondersteuning.
De eerste samenwerking van 1WorldSync en SyncForce dateert uit de periode waarin SyncForce een gecertificeerde partner van 1WorldSync werd. De certificatie als ‘certified solution provider’ was een verplichte stap om gegevens van en naar het netwerk van 1WorldSync te mogen verwerken. Om de gegevens van de fabrikant succesvol te verzenden naar alle kanalen en verkooppunten is er een verbinding nodig met het Global Data Synchronisation Network (GDSN) van GS1.
“Voor SyncForce is het erg belangrijk dat de gegevens van de fabrikanten op soepele wijze worden verspreid naar de multi-channel bronnen. Deze gegevens moeten de retailers per se bereiken, een nauwkeurigheid van honderd procent is absolute noodzaak,” zo vertelt Hans van de Berg, Partner Alliance Director bij SyncForce. “Dit partnerschap biedt ons een rechtstreekse verbinding met het netwerk van 1WorldSync, terwijl 1WorldSync nu de mogelijkheid heeft om hoogwaardige diensten te verlenen aan het hele werkveld.”
“Wij bij 1WorldSync zijn erg enthousiast dat we nu een officiële implementatiepartner van SyncForce zijn geworden,” zegt Rolf Stark, Global Vice President Business Development & Partnerships van 1WorldSync. “Dit partnerschap zal onze klanten sterker maken en hen in staat stellen om nauwkeurige, authentieke en betekenisvolle productinformatie te verspreiden binnen al hun handelsnetwerken. SyncForce zal een waardevolle partner zijn bij ons streven naar het voorzien van onze klanten van de allerbeste tools en technologie binnen de industrie.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.