2 miljoen online shoppers zijn lid van Vente-Exclusive.com

Vorige week heeft Vente-Exclusive.com de grens van 2 miljoen leden overschreden. Een nieuwe mijlpaal voor de Benelux marktleider in online privé-verkopen. De grote populariteit van Vente-Exclusive.com is mede te verklaren door de aanhoudende economische crisis. Die weegt op de huishoudbudgetten en gezinnen gaan daarom op zoek naar slimme oplossingen om hun budget zo efficiënt mogelijk te besteden. De leden van Vente-Exclusive.com hebben de mogelijkheid om het hele jaar door mode- en lifestyleartikelen te kopen met kortingen die oplopen tot 70%. Hierdoor besparen ze op jaarbasis gemakkelijk honderden euro’s.
Shoppen bij Vente-Exclusive.com is voor veel gezinnen vanzelfsprekend geworden. Sinds de oprichting van de webshop in 2006 groeide het ledenaantal jaar na jaar spectaculair. Nu, 6 jaar na de opstart, telt de Benelux marktleider in online privéverkopen 2 miljoen leden. Het voorbije jaar alleen al schreven zich een half miljoen nieuwe leden in. De economisch moeilijke tijden doet de populariteit van Vente-Exclusive.com toenemen.
Slimme vrouwen
Het zijn hoofdzakelijk vrouwen tussen 25 en 45 jaar die lid worden van Vente-Exclusive.com. Vaak combineren ze een job met een druk gezinsleven én beheren ze het huishoudbudget. Dat budget staat, gezien de moeilijke economische situatie, in veel gevallen onder druk. Hierdoor worden vrouwen creatiever en slimmer om hun geld zo efficiënt mogelijk te besteden. Zo kan de aankoop van kleding, schoenen en huishoudartikelen meestal een dure aangelegenheid zijn, zeker wanneer je kinderen hebt. Maar, door op Vente-Exclusive.com te shoppen, slagen heel wat vrouwen er in om jaarlijks honderden euro’s te besparen en zo hun koopkracht te verhogen.
“We zien dat ze bij een eerste aankoop meestal een tas, een mooi lingeriesetje, of een jeans voor zichzelf kopen,” zegt Peter Grypdonck, CEO van Vente-Exclusive.com. “Maar wat later kopen ze ook kleding en geschenken voor de kinderen en hun partner omdat ze beseffen dat ze zo een hoop geld uitsparen. Als je weet dat onze klanten gemiddeld 50% korting krijgen op hun favoriete kledingsmerken, dan zie je dat onze leden jaarlijks honderden euro’s besparen. Door Vente-Exclusive.com te ontdekken zijn vrouwen op een slimmere manier gaan shoppen en daar zijn ze vaak terecht fier op. Dat merken we uit de vele berichten en reacties op sociale media zoals Facebook en Twitter. Een interessante trend die we zeker blijven opvolgen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.