Geplaatst door 24Sessions

24sessions haalt Series A op bij Capital Mills

24sessions, de toonaangevende Nederlandse softwareleverancier van videogesprek technologie voor klantcontact, heeft € 1.000.000 opgehaald bij de Nederlandse venture capitalist Capital Mills om hun internationale groei te versnellen.

Rutger Teunissen, CEO 24sessions: “We zijn erg enthousiast over de nieuwe samenwerking met Capital Mills. In het afgelopen jaar hebben we onze omzet verdrievoudigd, ons team verdubbeld en zijn we gegroeid naar een leidende positie in de Benelux. Met deze investering kunnen we nog sneller groeien door nieuwe markten te betreden en in sales te investeren.”

De technologie van 24sessions wordt gebruikt door grote banken zoals Rabobank, Argenta en Aegon, zodat ze videogesprekken kunnen aanbieden aan klanten. Nu steeds meer filialen sluiten en diensten gedigitaliseerd worden, zijn deze bedrijven beter in staat om op grote schaal persoonlijk contact aan te bieden. Naast de bankensector wordt 24sessions ook gebruikt in andere sectoren die afhankelijk zijn van persoonlijk contact, zoals HR (video recruitment), verzekeringen en farma.

Barry de Kock, Investment Manager Capital Mills: “We zijn onder de indruk van de innovatieve technologie en uitvoerende kracht van 24sessions. Met de juiste mix tussen team en tech zijn ze snel gegroeid en zijn ze marktleider geworden in de Benelux. Klantrecensies en marktonderzoek ondersteunen hun groeipotentieel. We zijn blij deel uit te mogen maken van 24sessions en het bedrijf te helpen opschalen om een Europese marktleider te worden.”

Wat 24sessions onderscheidt van andere enterprise videoconferentie tools, is dat je met 1 klik kan deelnemen aan een videogesprek. Het vereist geen downloads en klanten kunnen zonder installatie deelnemen vanaf elke mobiel of laptop. Bovendien kunnen videogesprekken worden ingebed in de customer journey en vinden ze plaats op het vertrouwde domein en in de look & feel van het bedrijf. Daarnaast heeft 24sessions ook online afspraken plannen, CSAT-tracking en conversational analytics ingebouwd in hun product.

CTO Konstantin Goncharuk: “Tot nu toe hebben de meeste bedrijven moeite gehad om videobellen uit te rollen als een belangrijk kanaal voor klantcontact, hoewel het ROI-potentieel enorm is en klanten een dergelijke service verwachten. Dit komt omdat hun bestaande systemen, zoals Skype en Webex, simpelweg niet zijn gebouwd voor klantcontact.”