Atos en EMC lanceren Canopy Media Cloud

Utrecht, 17 september 2013 – Canopy – een bedrijfsonderdeel van Atos dat als partner samenwerkt met twee van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven in de IT-markt, EMC en VMware – heeft een veilig, single-source cloud en workflow-platform gerealiseerd. Deze nieuwe oplossing, Canopy Media Cloud, bestaat uit een aanbod van producten ter ondersteuning van volledige workflows: van gebruiksactiviteiten tot en met de validatie van content voor multi-screen media. Dit stelt mediaorganisaties in staat een IT-architectuur te implementeren die aan de basis staat van winstgevende groei en helpt hun voorsprong op de concurrentie te vergroten. De nieuwe oplossing werd gepresenteerd op de Europese vakbeurs IBC die tot 17 september in Amsterdam RAI werd gehouden.

De explosieve groei, consumptie en distributie van digitale data creëren nieuwe uitdagingen en mogelijkheden in de media- en entertaintmentbranche. Tegelijkertijd is er een groeiende behoefte om content altijd, overal en op elk denkbaar device te kunnen consumeren. Er is sprake van een transitie van het traditionele ontsluiten van content – van één bron naar vele gebruikers – naar het aanleveren van data via een gepersonaliseerd multi-platform: van veel bronnen naar één platform. Hierdoor moeten mediaorganisaties niet alleen focussen op hun eigen merkidentiteit en het creëren en ontsluiten van bijzondere content, maar ook het gedrag en de kenmerken van hun belangrijkste doelgroepen.

In deze omgeving, die wordt gedomineerd door nieuwe media, staan bedrijven voor de uitdaging de kracht van digitale media maximaal te benutten door de ontwikkeling van oplossingen die het gebruik en de effectiviteit vergroten terwijl sprake is van een minimale impact op de activiteiten van omroepen en hun IT-afdelingen. Cloudgebaseerde diensten kenmerken zich door een industriële aanpak waarbij de technologie ten dienste staat van een gepersonaliseerde beleving. Dit moet mediaorganisaties in staat stellen om een meer dynamische schaalbaarheid van bestaande infrastructuren te realiseren. Deze flexibiliteit is cruciaal nu  datavolumes sterk in omvang groeien en dit steeds grotere eisen stelt aan de opslagcapaciteit. Canopy heeft mediaspecifieke ‘Storage-on-Demand’-voorzieningen ontwikkeld die zijn gebaseerd op een cloud based model waarin de bevoorrading, het meten en de controle van data centraal staan.

Eerste in de markt – Media Cloud voor bedrijven

Atos en EMC – die de Canopy-omgeving inzetten om branchespecifieke cloud services te ontwikkelen – ondersteunen media- en entertainment-organisaties met een breed aanbod van hoogwaardige toepassingen, met een hoog niveau van beschikbaarheid en veiligheid. Dit stelt hen in staat om:

·         de IT-architectuur te consolideren, harmoniseren en rationaliseren met als doel de performance te verbeteren en kosten te reduceren

·         snelle en dynamische veranderingen mogelijk te maken wanneer nieuwe services worden geïntroduceerd

·         beter inzicht te krijgen in het gedrag en de voorkeuren van klanten

·         digitale inkomstenstromen te vergroten

·         de beleving van eindgebruikers te verbeteren en hun betrokkenheid in een uiterst competitieve markt te vergroten

“Atos is erg blij een nieuwe waardepropositie te kunnen introduceren als resultaat van onze alliantie met EMC en VMware. In samenwerking met Canopy hebben we een onderscheidend aanbod van cloud services ontwikkeld die mediaorganisaties in staat stellen een reeks multiplatform media-applicaties te ontwikkelen, beheren en  hosten  op basis van strikte kwaliteits- en veiligheidscriteria”, zegt Bruno Fabre, EVP Telecom Media & Utilities van Atos. “Dit initiatief biedt hen de mogelijkheid om complexe technologische infrastructuren te rationaliseren, deel te nemen aan ecosystemen met partners en hoogwaardige content en interactie met gebruikers te realiseren.”

“In de media- en entertainmentbranche hebben zich ingrijpende ontwikkelingen voorgedaan. Terwijl vroeger omroepen hun content naar kijkers verzonden, is nu sprake van een situatie waarbij honderden miljoenen gebruikers hun persoonlijke mix van content als uitgangspunt nemen. Dit door gebruikers gedreven model betekent dat organisaties content op een andere manier moeten ontsluiten, beheren en verspreiden”, aldus Sam Grocott, VP Marketing van Isilon Divisie van EMC. “Het aanbod van Canopy Media Cloud biedt een hoogwaardige oplossing voor organisaties die behoefte hebben aan eenvoudige en schaalbare opslagmogelijkheden of die willen samenwerken met een all-in-one workflow-leverancier in the cloud.”

Over Canopy

Canopy – een bedrijfsonderdeel van Atos dat is gebaseerd op de technologie van EMC en VMware – is een one-stop-shop voor cloud services die exclusief zijn gericht op bieden van de voordelen van cloud aan publieke organisaties, bedrijven en multinationals. De voordelen omvatten onder meer een beperking van IT-kosten door flexibele prijsmodellen, toegang tot innovatieve technologie en een snelle implementatie van de cloud, zodat bedrijven producten en diensten sneller in de markt kunnen zetten. Het aanbod van Canopy is gebaseerd op open standaarden, zodat klanten zelf de technologie van hun voorkeur kunnen kiezen en kunnen beslissen deze oplossingen intern of op afstand in te zetten.

Over EMC

EMC (NYSE:EMC) is een toonaangevend bedrijf dat ondernemingen en service providers in  staat stelt hun activiteiten te transformeren en IT als een service aan te bieden. Aan de basis van zulke transities staat cloud computing. Door de ontwikkeling van innovatieve producten en services brengt EMC de reis naar cloud computing in een stroomversnelling en ondersteunt zij IT-afdelingen bij de opslag. het beheer, de beveiliging en de analyse van hun meeste waardevolle bedrijfsmiddelen – informatie – op een meer flexibele, veilige en kostenefficiënte wijze. Meer informatie over EMC is beschikbaar op: www.EMC.com. EMC is een geregistreerd handelsmerk van EMC Corporation in de Verenigde Staten en andere landen. Alle andere handelsmerken die als onderdeel hiervan worden gehanteerd, zijn eigendom van respectievelijke eigenaren.

Over Atos

Atos SE (Societas Europaea) is een internationale IT-dienstverlener met een jaaromzet van 8,8 miljard euro. Het bedrijf biedt werk aan 77.000 collega’s in 47 landen. Wereldwijd levert Atos aan haar klanten IT-services in drie domeinen: Consulting & Technology Services, systeemintegratie, Managed Services & BPO en transactiediensten via het bedrijfsonderdeel Worldline. Met haar diepgaande technologische expertise en kennis van industriële sectoren ondersteunt zij klanten in de volgende marktsectoren: Manufacturing, Retail en Services, Overheid, Gezondheidszorg en Transport, Financiële Dienstverlening, Telecom, Media en Nutsvoorzieningen.

Atos focust op het aanbieden van zakelijke technologie die klanten vooruit helpt en in staat stelt hun onderneming van de toekomst te creëren. Atos is de wereldwijde IT-partner voor de Olympische Spelen en Paralympische Spelen en staat genoteerd aan de NYSE Euronext Paris market. Atos opereert onder de namen Atos, Atos Consulting & Technology Services, Atos Worldline en Atos Worldgrid. Bezoek voor meer informatie www.nl.atos.net