Industry Wire

Geplaatst door Kult&Ace 

Kult&Ace hervormt marketingwereld met PACT

Amsterdam, 15 juni 2022 – Kult&Ace, gespecialiseerd in jongeren en culture marketing, introduceert een nieuw marketingplatform: PACT. De consument wordt steeds mondiger en invloedrijker. Van cancel culture, #Metoo tot #BLM: merken kunnen niet meer om deze nieuwe dynamieken heen. Vooral de Gen Z en millennial generatie is niet bang zich hierover uit te spreken: twee op de drie jonge consumenten zijn bereid een merk te boycotten als dit niet meedoet aan sociaal-maatschappelijk verantwoord ondernemen. Toch slaan merken vaak de plank mis wanneer het gaat om het aanspreken van een jonge en diverse doelgroep. Mèlanie Bosveld, oprichter van Kult&Ace: “Het is tijd voor een nieuwe, inclusieve way of working in de marketingwereld”.

Mét je doelgroep samenwerken in plaats van vóór je doelgroep werken: dat is het uitgangspunt van PACT. Want hoe wil je als merk een doelgroep op de juiste manier aanspreken als je niet weet wat er binnen deze doelgroep speelt? Met PACT worden jonge creatieven via research, co-creatie en content betrokken bij het bouwen van merken. Het is een two-way street: enerzijds krijgen merken toegang tot een groot netwerk aan creatieve jongeren en culture shapers. Anderzijds krijgen creatieve jongeren de kans om mee te werken met grote campagnes en hun mening te laten horen. Door in alle fases van het marketingproces een bottom-up benadering toe te passen, staat de – zeer waardevolle – input van jonge creatives ten alle tijden centraal. Dit stelt het merk in staat om relevant te blijven in een sterk veranderende wereld.

Cruciale inzichten in een jonge, diverse doelgroep 

Terwijl circa de helft van de jongeren in de grote steden al een niet-westerse migratieachtergrond heeft, is onderzoek in deze groep is schaars. Veel grote onderzoeksbureaus zijn niet representatief voor een jonge, grootstedelijke doelgroep en weten bovendien de resultaten vanuit die groep niet goed te duiden. Bosveld: “Met PACT zijn wij het eerste marketing en research platform dat echt in contact staat met een jong, inclusief publiek en de Culture Shapers hiervan. Veel merken laten kansen liggen door niet goed naar de doelgroep te luisteren of te weinig van hun leefwereld te weten. Door een brede groep aan jonge consumenten en frontrunners te betrekken bij je campagne of product, kan je niet alleen deze groep aan je binden maar ook toegevoegde waarde bieden en zo de toekomst van je merk veiligstellen.”

Co-creatie met game-changers

Voor jonge creatieven is PACT een kans te werken met grote merken en innovatieve start-ups. Ze kunnen pitchen op commerciële opdrachten en in contact komen met interessante opdrachtgevers maar ook met Culture Shapers, zoals Guillaume Philibert Chin (Filling Pieces), Cathelijne Blok (Titty Mag), Baba Touré (Hammerfest) en Ron Simpson (The Avocado Show). Deze PACT members hebben jaren ervaring en zijn gespecialiseerd in disciplines als muziek, art, fashion, design, ondernemerschap, activisme en meer. Middels workshops, Q&A’s en interviews delen zij hun kennis met de jonge creatieven. Daarnaast kunnen merken deze experts inzetten als consultant of co-creator, waarin zij samen met een team van jonge PACT members aan een case kunnen werken.

De win-win situatie is duidelijk; zowel merken, Culture Shapers als jonge creatieven vanuit allerlei achtergronden worden geïnspireerd en geholpen. Ron Simpson, oprichter van de Avocado Show en één van de Culture Shapers bij PACT: “Er is niks mooiers dan talenten ontdekken van de volgende generatie. PACT zet niet alleen de deur open, maar geeft ze ook meteen een podium, een netwerk en een kans”.

Over Kult&Ace 

PACT is een initiatief van Kult&Ace, een onafhankelijk communicatiebureau gespecialiseerd in het verbinden van merken aan jonge, diverse consumenten om zo samen te groeien en elkaar te versterken. Het bureau bereikt al meer dan tien jaar Gen Z en Millennial doelgroepen voor merken als PUMA, Pepsi en The Student Hotel en heeft organisaties als Nationale Museumweek, Tropenmuseum, Gemeente Amsterdam en Foam Museum in haar portfolio. Met PACT upgrade het bureau haar jarenlange kennis op het gebied van research, trendwatching en strategie rondom de jonge, digitale consument tot een innovatief, crowd-sourced marketing platform.

www.pact-worldwide.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht