Kruidvat lanceert nieuwe zomercampagne: ‘Inslaan vóór we op vakantie gaan’

Renswoude, 20 juni 2025 – De koffers zijn nog niet gepakt maar Kruidvat is al klaar voor de vakantie. Met de nieuwe zomercampagne ‘Inslaan vóór we op vakantie gaan’ roept de voordeeldrogist iedereen op om op tijd de zomer-essentials in huis te halen. Van zonbescherming tot muggenspray, en van wc-papier tot opblaaskrokodil: alles wat je nodig hebt op reis, zonder dat het pijn doet in je portemonnee.
De campagne is de eerste in de nieuwe samenwerking met het creatieve bureau Suite Rouge, een speciaal label van Hotel L’Amour, opgericht voor Kruidvat. De aftrap is een herkenbare en humorvolle campagne vol typische vakantiesituaties.
Op vakantie deel je veel, maar liever niet je rol deo
In de nieuwe tv-commercial, vanaf week 26 te zien, speelt Lies de hoofdrol. Ze viert vakantie op een Franse camping met haar kinderen en ontmoet daar… natuurlijk, hoe herkenbaar… andere Nederlanders. En die delen graag hun vakantie. En jouw aftersun. En je deo. Wat volgt zijn hilarische en herkenbare situaties met een dikke knipoog. Want of je nu naar Frankrijk rijdt of op de Veluwe staat, er is altijd wel een buurvrouw die duidelijk niets heeft ingeslagen en vervolgens elke dag iets komt lenen. Gelukkig doet delen geen pijn als je goed hebt ingeslagen bij Kruidvat.
Slim en voordelig inslaan is het halve werk
“Met onze zomercampagne spelen we in op het moment waarop bij veel mensen de vakantievoorpret begint,” zegt Brenda Smith, Director Marketing & Customer Experience bij Kruidvat. “Juist dan willen we top of mind zijn met herkenbare content en scherpe aanbiedingen die aanzetten tot actie. Veel mensen denken dat ze hun vakantie goed voorbereiden, maar vergeten toch vaak essentiële producten*. Dit onderstreept hoe relevant onze rol is in die voorbereiding. Suite Rouge heeft dat gevoel perfect weten te vangen in hun eerste campagne.”
Sander Volleman, creatief directeur bij Suite Rouge, vult aan: “Kruidvat laat ons al jaren lachen om situaties die we allemaal wel herkennen. In onze eerste zomercampagne wilden we diezelfde lach oproepen en mensen in beweging krijgen. Iedereen kent wel dat moment dat je denkt: had ik dit maar meegenomen. Of beter nog: had ik maar bij Kruidvat ingeslagen.”
Play
Breed uitgerold, volop inspiratie
De zomercampagne wordt breed uitgerold via tv, social media, online en de Kruidvat influencer Squad. In de winkels worden klanten via POS-materiaal naar alle zomerproducten geleid. Met de beste deals en een handige checklist wil Kruidvat klanten inspireren en activeren. Zo zorgt Kruidvat ervoor dat klanten goed voorbereid op pad gaan, of ze nu met de caravan naar de kust rijden of naar een tropisch oord vertrekken. Voor Kruidvat Club-kaarthouders is er bovendien een extra zomerse verrassing: via de Kruidvat app kunnen zij meespelen met een vrolijk vakantiespel en zo elke dag kans maken op €1.000 shoptegoed. Gratis inslaan voor je op vakantie gaat? Dat kan dus echt.
“Uit onderzoek* blijkt dat 76% van de Nederlanders zichzelf redelijk tot zeer georganiseerd vindt als het gaat om vakantievoorbereidingen. Toch worden producten als tandpasta (12%), aftersun (13%), paracetamol/medicijnen (10%) en pleisters (12%) opvallend vaak vergeten.”
*Representatief onderzoek uitgevoerd door DVJ Insights onder 501 Nederlanders van 16 jaar en ouder.
Credits:
Adverteerder: Kruidvat
Reclamebureau: Suite Rouge
Productiehuis: Annomann
Lineproduction: Soulkitchen
Regisseur: Jeroen Annokkee
Concept: Suite Rouge
Offline edit: Bellamy edit studio
Online/grading: Crabsalad
Geluid: Earforce
Muziek: Massive Music
Media: EssenceMediacom
PR: ACE PR
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.