Bezorgservice foodora bij beste 5 Accenture Innovation Awards ‘15

Tijdens de negende editie van de Accenture Innovation Awards is foodora, de bezorgservice van je favoriete restaurants, bij de laatste vijf geëindigd van innovatie bedrijven in de categorie ‘Personalized Shopping & Paying’. De award in deze categorie is voor de beste innovatie op het gebied van persoonlijke interactie, e-fulfillment en betalingen. Dealmaker app Yippie! heeft de Accenture Innovation Award ’15 gewonnen.
Tijdens de Accenture Innovation Awards ontmoet innoverend Nederland elkaar. 800 game-changers hebben zich aangemeld voor de awards. Na de eerste ronde mocht de top 10 per categorie, 10 categorieën in totaal, zich presenteren aan de jury. De beste vijf per categorie hebben vandaag hun innovatie concepten in de finale aan de jury gepitcht.
Personalized Shopping & Paying
Het concept van foodora wordt geprezen vanwege de innovatieve manier om lekker eten waar dan ook on demand te bestellen. Het unieke algoritme zorgt ervoor dat de gerechten van de foodora het bestelde eten met dertig minuten in huis is. Daarnaast is het duurzame karakter van de service vanwege het gebruik van fietsers en afbreekbare verpakkingen ook goed beoordeeld.
foodora, de van oorsprong Duitse startup groeit sinds oprichting in 2014 als kool. Inmiddels zit het bedrijf in 15 landen en 21 steden. foodora is in mei ’15 in Amsterdam gestart. Het doel is om binnenkort uit te breiden naar andere Nederlandse steden.
Startup bezorgservice foodora heeft een passie voor lekker eten. Wij bezorgen gerechten van je favoriete restaurants. Snel besteld via onze Android of IOS app of onze site, en binnen 30 minuten op tafel (of op schoot) dankzij onze fietsende bezorgers en slimme technologie. foodora is sinds mei 2015 actief in Amsterdam. Wij bezorgen zeven dagen in de week van 09:00 tot 22:00 ontbijt, lunch en diner. Binnenkort volgen andere Nederlandse steden.
foodora is in oktober 2014 gelanceerd in Duitsland, kreeg financiële steun van Rocket Internet in april 2015 en is gefuseerd met Delivery Hero in september 2015. De on demand bezorgservice verbindt op dit moment kwaliteitsrestaurants en foodies in 15 landen en verandert de manier waarop eten bezorgd en beleefd wordt wereldwijd.
Over Accenture Innovation Awards
De Accenture Innovation Awards: een jaarlijks terugkerende innovatiewedstrijd. Met de Innovation Awards geeft Accenture bedrijven en organisaties de erkenning die zij verdienen. In Nederland gelanceerde concepten die uitzonderlijke prestaties leveren op het gebied van innovatie en duurzaamheid én jonger zijn dan drie jaar, schrijven zich in en dingen mee naar de felbegeerde Blauwe Tulpen, Groene Tulp en de Publieksprijs. Daarnaast is er een onderscheiding voor de persoon die in het afgelopen jaar een buitengewone bijdrage heeft geleverd aan innovatie in Nederland, de Innovator of the Year.
Voor meer informatie of persaanvragen kun je contact opnemen met:
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.