Industry Wire

Geplaatst door Alactel

Keep it simple: ALCATEL ONETOUCH wordt ALCATEL

MWC, Barcelona, 20 februari 2016 – ALCATEL ONETOUCH, onderdeel van TCL Communication, opereert vanaf nu onder de naam ALCATEL.

Met zijn toenemende business in belangrijke segmenten en markten vond ALCATEL het tijd om zijn logo op te frissen. In overeenstemming met zijn toenemende succes onder millennials en generatie Z vereenvoudigt ALCATEL zijn naam en zijn boodschap, en verfijnt het zijn producten. Zo vergroot de overstap van hoofdletters naar kleine letters de toegankelijkheid van het merk. Het inkorten van de naam naar ALCATEL is een knipoog naar de vriendschappelijke bijnamen die vrienden elkaar vaak geven – ALCATEL wil dichterbij zijn doelgroepen komen te staan om hun behoeften beter te begrijpen en te vervullen.

Consumentgerichte producten en marketing

Met de onthulling van zijn nieuwe logo onderstreept ALCATEL zijn toewijding aan millennials, die in het dagelijkse leven vaak duidelijke verwachtingen hebben van merken en bedrijven. ALCATEL biedt zijn klanten de features en technologieën die zij nodig hebben, en verrast hen tegelijkertijd met de beste ervaringen.

De nieuwe line-up van ALCATEL, die op dit moment wordt gelanceerd op het Mobile World Congress in Barcelona, is gericht op tieners, studenten en jongvolwassenen – inclusief young professionals en jonge ouders. De line-up biedt een verscheidenheid van keuzes speciaal geschikt voor deze specifieke doelgroepen, inclusief innovatieve virtual reality-ervaring, DJ-mix-software en opwindende audiosystemen.

• IDOL 4-serie: het vlaggenschip dat de gebruikerservaring vergroot met een Boom Key voor een verbeterde ervaring tijdens het maken van foto’s, het beluisteren van muziek en gamen. De serie zet tevens een opwindende eerste stap richting virtual reality.

• POP 4-serie: de nieuwe POP-serie is speciaal ontworpen voor POPulaire jongeren en biedt een plat device, volledig gelaagd display voor betere kleurenkwaliteit, een eersteklas camera (met flitser aan de voorkant) voor groeps- en nachtelijke selfies, 4G-verbinding voor snel surfen en een krachtige batterij voor langer muziek luisteren.

• PIXI 4-serie: de nieuwe PIXI-serie is de sleutel naar een helderder wereld. De serie is gericht op beginnende smartphonegebruikers en is compatibel met netwerken van alle mobiele providers. De serie biedt een uitgebreide en betrouwbare gebruikservaring.

• PLUS 10: ALCATELs eerste verbonden twee-in-één Windows-device biedt optimale productiviteit onderweg.

Voor je plezier, maar wel doordacht

“Millennials willen plezier maken, maar ook een betekenisvolle en authentieke ervaring beleven”, zegt Dan Dery, Chief Marketing Officer van ALCATEL. “Zowel kwaliteit als prijs is belangrijk voor millennials. Daarom denken we dat het nieuwe ALCATEL – met ons doel om innovatie toegankelijk te maken voor iedereen – perfect aansluit bij hun behoeften.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht