Bij de Doro 8031 gaat het vooral om de werkwoorden

Dinsdag 23 februari 2016 — Doro is verheugd om enkele details van zijn nieuwste LTE smartphone te onthullen. De slanke en krachtige Doro 8031 wordt geleverd met een unieke en revolutionaire user interface – die slim gebruik maakt van werkwoorden, in plaats van pictogrammen. De interface en ingebouwde ondersteuningsapps moedigen de gebruiker aan meer uit het leven te halen, een actieve rol te spelen in de wereld en te profiteren van het bezit van een smartphone.
Doro’s nieuwe interface maakt het gemakkelijker dan ooit en stelt de gebruiker in staat om te doen wat hij/zij wil, door middel van een logische stap-voor-stap ondersteuning bij iedere taak die de gebruiker wil uitvoeren. Dit verwijdert de eis voor een technische know-how – want in plaats van applicatie-iconen worden hier werkwoorden gebruikt om acties voor te stellen. Dit door middel van de werkwoorden ‘Bellen’, ‘Bekijken’ of ‘Verzenden’, gevolgd door de vraag ‘Wie’ of ‘Wat’. In feite denkt de telefoon net zoals de gebruiker, zodat men het apparaat met meer gemak en flexibiliteit kan gebruiken, om zo de gewenste resultaten te bereiken – zonder de eigen stijl of vrijheid te verliezen.
Gebruikers van de Doro 8031 kunnen profiteren van de vragenlijst die in de vorm van een conversatie het hele proces van het instellen van de telefoon tot het dagelijkse gebruik ervan, veel gemakkelijker maakt. De telefoon heeft ook een ingebouwde coaching tool – speciaal ontworpen om de gebruiker meer vertrouwen te geven met veel steun en aanmoediging.
Waarom zien we deze trend? Onderzoek van Doro toont aan dat de vraag naar smartphones door 65-plussers gestaag blijft stijgen met ongeveer 11% elk jaar. Bijna 40% senioren bezit nu al over een smartphone en dit cijfer zal ook in 2016 blijven stijgen, aangezien 60% van die leeftijdsgroep van plan is om bij hun volgende aankoop een smartphone te kopen.
Caroline Noublanche, Vice-President Marketing & Portfolio, van Doro licht toe: “Dit chique nieuw apparaat combineert onze award-winnende ontwerpprincipes met een nieuwe en innovatieve manier om een smartphone te gebruiken. Onze nieuwe interface biedt een rijke ervaring in een geruststellende omgeving en het zal mensen helpen om hun ambities na te streven. We willen dat iedereen, ongeacht hun leeftijd of technische kennis, zoveel mogelijk uit het leven kan halen. ”
De Doro 8031 is het tweede LTE-toestel die aan de handsetfamilie van Doro toegevoegd wordt. Het toestel is verkrijgbaar in drie kleurencombinaties; zwart-steel, wit-zilver of champagne-mocca. De Doro 8031 zal beschikbaar zijn in de Benelux vanaf april en zal € 189 kosten.
Over Doro
Doro ontwikkelt telecom producten en diensten voor senioren, zodat ze een vol en rijk leven kunnen leiden waarin ze op een eenvoudigere manier hun dagdagelijkse activiteiten kunnen doen die ze altijd al deden, alsook de dingen waarvan ze dachten dat ze ze nooit zouden doen. Het bedrijf ontving al verschillende internationale awards voor het design van zijn producten en zijn innovaties en het is vandaag de dag globaal marktleider binnen zijn marktsegment; telecom voor senioren. Doro is een Zweeds bedrijf en zijn aandelen zijn gequoteerd op Nasdaq OMX Stockholm, Nordic List, Small Companies. Een netto winst van SEK 1,277 miljoen (135 miljoen euro) werden gerapporteerd in 2014. www.dorobelgium.be
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.