Industry Wire

Geplaatst door Slim4

vtwonen gaat voor betere productbeschikbaarheid van webwinkel

vtwonen gaat de voorraadoptimalisatiesoftware Slim4 van Slimstock inzetten om de groei van het bedrijf beter te kunnen managen. Productbeschikbaarheid is voor een webwinkel als vtwonen steeds belangrijker, om de belofte ‘Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis’ waar te maken voor een optimale klantervaring.

De online woonwinkel vtwonen biedt met ruim 30.000 woonproducten complete huiscollecties. Naast de webshop heeft vtwonen onder andere twee wekelijkse tv-programma’s, een magazine, een youtubechannel en de vt wonen&design beurs. Het woonmerk speelt hierbij in op totale klantbeleving; wanneer de consument een woonproduct ziet op tv of in het magazine kan hij of zij deze direct bestellen in de webshop. Slim4 zal worden ingezet om de algehele voorraadpositie te verbeteren en met name om de productbeschikbaarheid te verhogen. “Door de groei van ons bedrijf was er behoefte aan professionalisering van onze supply chain”, verklaart Philip Verhagen, Category Director bij vtwonen. “Slimstock bleek de partner bij uitstek, mede door de jarenlange ervaring binnen e-commerce”.

De juiste voorraad op het juiste moment

Klantvriendelijkheid en service zijn belangrijke waarden bij vtwonen. Optimaal voorraadmanagement is daarbij een belangrijke succesfactor. “Het direct kunnen leveren van de juiste producten, wanneer de klant hier om vraagt, draagt bij aan een positieve klantervaring”, licht Verhagen toe. Het is een uitdaging om continu de juiste voorraad te hebben liggen tegen minimale kosten. Daarbij wil hij vermijden dat klanten misgrijpen en bij de concurrent gaan shoppen. vtwonen wil haar klanten optimaal bedienen door de belofte ‘Voor 22.00 uur besteld, morgen in huis’ waar te maken. Voorraadbeschikbaarheid is hierbij cruciaal.

Product life cycle management

Door de enorme groei van het bedrijf, groeit ook het assortiment elke dag. Verhagen: “We hebben te maken met verschillende producten, met elk zijn eigen productlevenscyclus”. Slim4 herkent trends en berekent de bijbehorende optimale voorraadniveaus. Dit resulteert in maximale beschikbaarheid, een verlaging van overvoorraad en voorkomt incourantie; zo zorgt het voor een optimaal rendement per product. “De klant kan hierdoor altijd vinden wat hij zoekt en heeft het product de volgende dag in huis’.

Implementatie

De implementatie is in maart van start gegaan. Tijdens de implementatie wordt een koppeling gelegd met het E-Commerceplatform van Tritac dat door vtwonen wordt gebruikt. “De planning is dat we het systeem in juni al kunnen gebruiken. Tot nu toe ziet het er veelbelovend uit”, vertelt Esther Seffinga, Inkoop Planner bij vtwonen.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht