MWG AMMA 2016: De winnaars

Amsterdam, 19 mei 2016 – Op donderdag 19 mei 2016 zijn de jaarlijkse MWG AMMA Awards uitgereikt. Tijdens een feestelijke uitreiking in een uitverkocht Theater Amsterdam namen de winnaars van de 15e editie van de AMMA Awards hun bokalen in ontvangst.
YIM Mediatalent van het Jaar
Tijmen van der Meer Performics
Carl Lipp-prijs (beste mediavertegenwoordiger)
Michiel Schot TMG
Beste engagementstrategie
Crimediggers (Politie) ZIGT, Steam
Beste gebruik van een medium
Het oudste medium herondekt (Glenfiddich) Maxxium, Mediaxplain*
Beste mediaperformance
Maybelline ‘Get-the-WOW-Brow!’ ZenithOptimedia, L’Oréal, Moxie, McCann, Performics
Beste media-innovatie
Vodafone Thuis – ISP targeting Blue Mango Interactive
Hans du Chatinier-prijs (onderzoek)
Dagelijks Online Kijkcijfers,
Hybride aanpak uniek in de wereld SKO, Kantar Media/TNS
Beste mediastrategie
PHD versnelt groei voor Domino’s PHD
Media-adverteerder van het jaar
KPN Mindshare
Media-exploitant van het jaar
BrandDeli
Mediabureau van het jaar
Mediaxplain*
De nominaties en winnaar in de categorie Carl Lipp-prijs (mediavertegenwoordiger van het jaar) zijn bepaald door een online enquête onder adverteerders en mediabureaus.
Het YIM Mediatalent van het jaar is door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin een case moest worden uitgewerkt en gepresenteerd.
De overige negen categorieën werden gejureerd door een vakjury.
Over de AMMA
De MWG AMMA Awards (Annual Masters of Media Awards) is een initiatief van MWG en zijn dé mediaprijzen in de Nederlandse communicatiebranche. De AMMA awards belonen de beste mediaprestaties van een jaar. De awards werden in 2001 voor het eerst uitgereikt.
Over de MWG
De MWG is dé branchevereniging van en voor mensen in de commerciële communicatie met een passie voor media. Onze leden zijn werkzaam bij onder meer adverteerders, digitale bureaus, media- & onderzoeksbureaus en exploitanten/uitgevers. Het doel van de MWG is om via diverse events, bijeenkomsten en publicaties de kennis op mediagebied van leden en vakgenoten te verbreden en verdiepen. Daarnaast is de MWG een sociaal platform dat de mogelijkheid biedt mensen uit het vak te ontmoeten.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.