Geplaatst door Reaal

Reaal zet innovatieve chatbot in om serviceniveau te verhogen

Verzekeraar Reaal gaat een chatbot inzetten om het serviceniveau naar klanten verder te verhogen. Hiervoor heeft start-up Embot voor Reaal een integratie gerealiseerd van de chatbot-technologie met de bestaande livechat-functie. De innovatieve toepassing is inmiddels met succes in gebruik op reaal.nl.

Intelligente taaltechnologie
Constant Moolenaar, director Customer Services bij Vivat: “Vanuit Reaal zochten wij naar een geavanceerde chatbot die eenvoudige vragen van onze klanten kan beantwoorden. Hierdoor houden medewerkers van het contact center meer tijd over om klanten, met de wat ingewikkeldere vragen, nog beter te helpen. De oplossing van Embot sprong eruit door de intelligente taaltechnologie, waardoor er ook bij verschillende schrijfwijzen snel automatisch juiste antwoorden kunnen worden gegenereerd. Daarnaast blinkt Embot uit door het zelflerend vermogen van de technologie, waardoor de chatbot steeds slimmer wordt naarmate het aantal interacties toeneemt. Wij zien hier nog veel toepassingsmogelijkheden voor de nabije toekomst; denk bijvoorbeeld aan een koppeling met voice assistants. Maar chatbot-technologie is uiteraard ook erg interessant voor de andere labels van VIVAT.”

Lef
Fadoa Schurer, co-founder en CCO van Embot.ai: “We zijn er erg trots op dat we in korte tijd zo’n innovatief project hebben gerealiseerd bij Reaal. We leren elke dag, waardoor we het gebruik van de chatbot steeds verder kunnen optimaliseren. Er is veel lef voor nodig om als grote financiële instelling gezamenlijk met een start-up de mogelijkheden van een chatbot te verkennen. Dit heeft ons veel vertrouwen gegeven en wij kijken dan ook uit naar een mooie samenwerking voor de verdere toepassing van onze chatbot.”

Innovatief klantcontact
Moolenaar: “Reaal wil het leven van haar klanten gemakkelijker maken en hen producten en diensten aanbieden die passen bij hun persoonlijke levensstijl. Het ontwikkelen van innovatieve oplossingen is essentieel om in de toekomst relevant te blijven voor klanten. Hiervoor is innovatie verworden tot een belangrijk speerpunt binnen Reaal. De inzet van een chatbot, om het klantcontact naar een nog hoger niveau te tillen, is dan ook een logische volgende stap op weg naar een volledig nieuw digitaal Reaal.”

Over Reaal
Verzekeren is vast niet je favoriete bezigheid. Dat begrijpen we bij Reaal maar al te goed. Toch is het prettig als het lekker geregeld is en daar helpen we je graag bij. Dat doen we al meer dan 100 jaar, voor meer dan 2 miljoen klanten. Bij Reaal vind je heldere producten met een duidelijke uitleg. Zo houd jij altijd de touwtjes in handen en bepaal je zelf wat je verzekert, en hoe jij je verzekeringen regelt. Rechtstreeks bij ons of via een adviseur die jou het werk uit handen neemt. Wat je ook kiest, wij maken het in orde. Zodat jij kan zeggen: Lekker geregeld. Reaal. Reaal maakt onderdeel uit van VIVAT. Kijk voor meer informatie op www.reaal.nl.