Aankondiging partnership streamingbedrijf SeenThis en Ad Net Zero

SeenThis sluit zich aan bij Ad Net Zero, de stuurgroep binnen de reclame voor klimaatverandering
De innovatieve technologie van streamingbedrijf SeenThis minimaliseert data gegevens in advertenties voor een betere gebruikerservaring en minder impact op het klimaat.
Amsterdam – 24 januari 2023: Adaptive streaming bedrijf SeenThis heeft aangekondigd zich aan te sluiten bij de Britse Ad Net Zero stuurgroep voor klimaatverandering binnen de reclame, waarbij een samenwerking ontstaat om de koolstofuitstoot in de reclamewereld drastisch te verminderen.
Als innovatief streaming technologiebedrijf biedt SeenThis een oplossing die minder data gebruikt en daardoor een kleinere carbon footprint creëert dan bestaande ad-serving technologie. De verbintenis van SeenThis met Ad Net Zero markeert een volgende stap in de reis om efficiëntere oplossingen te brengen aan het digitale advertentie-ecosysteem.
De missie van Ad Net Zero, oorspronkelijk opgericht door de UK Advertising Association, is het tot stand brengen van collectieve acties door de industrie om de koolstofuitstoot van de ontwikkeling, productie en plaatsing van media drastisch te verminderen. Ad Net Zero wil als een wereldwijde unifier fungeren en is nu begonnen met zijn uitbreiding in de EU en de VS, waarbij de aandacht voor de Nederlandse markt toeneemt.
Jesper Benon, CEO van SeenThis, legt uit: “We zijn verheugd om ons in te zetten voor Ad Net Zero in het Verenigd Koninkrijk. Ad Net Zero speelt een integrale rol in het koolstofvrij maken van het media-ecosysteem.”
John Osborn, US Directeur van Ad Net Zero, voegt toe: “Het is fantastisch dat SeenThis zich verbindt aan Ad Net Zero en we verwelkomen haar aanwezigheid aangezien we allemaal samenwerken om de koolstofuitstoot in de reclame drastisch te verminderen. Het heeft innovatieve technologie die onze industrie kan helpen bij deze missie.”
SeenThis gelooft sterk in de verantwoordelijkheid van de media-industrie om gemeenschappelijke normen vast te stellen om haar koolstofimpact te verminderen en heeft daarom onlangs een whitepaper gepubliceerd over de koolstofvoetafdruk van het internet.
Benon vervolgt: “Met indirecte emissies als gevolg van digitale reclame is het belangrijk dat we meer te weten komen over de koolstof’ footprint’ van onze industrie en het gesprek blijven aangaan, terwijl we ook innovatieve oplossingen implementeren. Onze technologie laadt onmiddellijk en minimaliseert het onnodig downloaden van gegevens. Dit leidt tot een vermindering van de milieu-impact van digitale content ten opzichte van traditionele videoadvertentie technologie.”
Voor meer informatie:
Nienke Leemkuil, Prevolution / The Digital Voice
ncleemkuil@gmail.com
Over Ad Net Zero
Het Ad Net Zero 5-punten actieplan belooft reclameactiviteiten koolstofvrij te maken, waarbij bedrijven zich verbinden tot gecontroleerde plannen om hun uitstoot te verminderen. Ook belooft het de kracht van reclame te gebruiken om de overstap naar duurzamere producten en diensten voor consumenten te versnellen. Het programma biedt een ‘roadmap’ voor te nemen acties in alle advertentiemarkten, met de flexibiliteit om marktspecifieke oplossingen aan te passen en te ontwikkelen. Het biedt instrumenten die gemakkelijk internationaal beschikbaar zijn, zoals de AdGreen koolstofcalculator om de emissies van reclameproductie te helpen meten en verminderen.
Ga voor meer informatie naar www.adnetzero.com
Over SeenThis
Sinds 2017 evolueert SeenThis schermervaringen voor iedereen, overal. Met zijn baanbrekende adaptive streamingtechnologie transformeert SeenThis de distributie en klimaatimpact van digitale content ten opzichte van traditionele technologie. Met miljarden streams voor 1000+ merken in 40+ landen, is het bedrijf op een reis om het internet opnieuw vorm te geven – voor goed. De werknemers van SeenThis werken wereldwijd in zeven kantoren en zijn geobsedeerd door het creëren van een echt snel en energie-efficiënt internet.
Ga voor meer informatie naar www.seenthis.co.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.