Industry Wire

Geplaatst door Red Online Marketing

Aanwezigheid Red Online Marketing op Vakdag Vakantiebeurs groot succes

Utrecht, 19 januari 2023 – Voor het eerst was er op de Vakdag van de Vakantiebeurs een theaterruimte ingericht voor het onderwerp online marketing. Een grote eer voor internationaal online marketingbureau Red Online Marketing – die gespecialiseerd is in de reis- en recreatiebranche – om dit kennistheater eigen te maken. Zorgvuldig werd een een dagprogramma samengesteld met onderwerpen variërend van trends, e-mail, zoekgedrag tot hoe je marketing meetbaar maakt. Presentaties werden gegeven door eigen medewerkers en gastsprekers van Imagine Leisure, Deployteq en Google.

Het programma van het Red Online Marketing kennistheater zag er als volgt uit:
10:15 – 10:45 | Online marketing trends in de reiswereld – Corné den Braber, strateeg & partner bij Red Online Marketing
11:00 – 11:30 | Hoe je marketing meetbaar maakt – Bram Pullens, Online Marketeer bij Red Online Marketing
12:00 – 12:30 | Bestemmingsmanagement met marketing – Carolien Nederlof, Imagine Leisure
13:00 – 13:30 | De SEO trends van 2023 – Jessica Balt, SEO-specialist bij Red Online Marketing
14:00 – 14:30 | E-mail personaliseren zonder gedoe – Arjan van Hartesveldt, Director of Client Services bij Deployteq
15:00 – 15:30 | De laatste trends en inzichten in zoekgedrag in travel door Google – Nick Brandts, Industry Manager Travel bij Google
16:00 – 16:30 | Online marketing trends in de reiswereld – Corné den Braber, strateeg & partner bij Red Online Marketing

Alle opnames van de presentaties en de presentatieslides zijn hier terug te kijken.

De belangrijkste learnings van deze dag in een notendop:
Corné den Braber, strateeg en partner bij Red Online Marketing vertelde over de online marketing trends in de reiswereld. Hij drukt ons op het hart om te blijven investeren in je bedrijf, bijvoorbeeld op het gebied van (e-mail) marketing automation of de verbetering van je SEO posities. Bovendien is het van belang om gebruik te maken van sterke content op social media, met name short video. Relevante, unieke content zal zorgen voor unieke bezoekers. Hoe? Ga op zoek naar je ‘ste’, ben jij de leukste, beste, goedkoopste, avontuurlijkste of informatiefste? Kijk waar je voor staat en waar je doelgroep naar op zoek is.

Bram Pullens, SEA specialist bij Red Online Marketing vertelde over hoe je marketing meetbaar maakt. Beginnend bij het bepalen van je strategie. Er gaat een hoop veranderen in het online landschap op het gebied van meetbaarheid, we gaan data verliezen, maar er zijn een aantal acties die je kan ondernemen om zoveel mogelijk data te behouden, denk hierbij aan server-side tagging en het gebruik van Google Analytics 4.

Carolien Nederlof van Imagine Leisure nam ons vervolgens mee in een sessie over bestemmingsmanagement. Ze onderstreepte het belang van beginnen met een analyse, het formuleren van je ambitie, doelgroep en marketingdoelen. Ze gaf de tip om nieuwe dingen uit te proberen, wordt actief op platforms waar je nog niet actief op was. Wat doet het voor het bedrijf?

Jessica Balt, SEO specialist bij Red Online Marketing vertelde over de SEO trends voor 2023. Denk hierbij aan de opkomst van AI en hoe Gen-Z social media kanalen gebruikt als zoekmachine. Het wordt in de toekomst nog belangrijker om creatief, onderscheidend en uniek te zijn.

Arjan van Hartesveldt van Deployteq deelde in zijn kennissessie alles over e-mail personalisatie. Hoe zorg je voor relevante en persoonlijke mails? Het is daarbij belangrijk om ervoor te zorgen dat je weet welke informatie je doelgroep wilt ontvangen. Zoek de relevantie en deel alleen datgene wat de doelgroep van je wilt weten.

Nick Brandts van Google nam ons mee in het zoekgedrag van Nederlanders op het gebied van reizen. Concluderend kan hij stellen dat er een forse toename van het aantal zoekopdrachten te zien is, wat veel zegt over de reis intentie. Voor reizen met het vliegtuig is er veel interesse in typische zomerbestemmingen zoals Spanje, Italië, Portugal en Turkije. Ook Engeland en en Amerika staan in de top 5. Voor accommodaties is veruit de populairste bestemming Nederland, gevolgd door Spanje, België en Duitsland.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht