Industry Wire

Geplaatst door Relay42

ABN AMRO schakelt Relay42 in voor krachtige customer experience marketing

Amsterdam, 28 juni 2017 – Data management platform (DMP) aanbieder Relay42 is door ABN AMRO geselecteerd voor de implementatie van haar DMP-oplossingen in de IT-infrastructuur van de bank. Dit maakt het voor de bank mogelijk marketing om te zetten in een menselijke dialoog. Met het DMP van Relay42 wordt het herkennen van de klant namelijk een stuk accurater – zelfs als het device door andere mensen, zoals familieleden, wordt gebruikt. Dit helpt ABN AMRO bij het creëren van individuele customer journeys waarbij de communicatie specifiek op de individuele klant wordt toegesneden. 

ABN AMRO benaderde Relay42 in eerste instantie voor een DMP-oplossing die zou bijdragen aan het verder verbeteren van customer-centric marketing. Na een zes maanden durend tender proces werd Relay42 gekozen als partner voor dit project. Het onboarding proces, waarbij het DMP werd geïmplementeerd in de IT-infrastructuur van ABN AMRO, nam slechts drie maanden in beslag. Hierna werd het DMP meteen in gebruik genomen door de marketingteams van de bank.

Tomas Salfischberger, CEO enmedeoprichter van Relay42 zegt: “Als je weet hoeveel verschillende platformen en systemen banken als ABN AMRO dagelijks gebruiken, zou je verwachten dat het onboarding proces van een DMP wel even zou duren – een jaar is niet ongebruikelijk in deze markt. Onze oplossing biedt echter een snelle start voor zelfs de meest complexe ecosystemen. Het snelle onboarding proces is belangrijk omdat succesvolle marketeers efficiënt moeten kunnen werken en instinctief beslissingen nemen. Dit kan alleen maar bereikt worden als de DMP-oplossing daadwerkelijk geïnstalleerd en klaar voor gebruik is. We willen dat onze klanten met maximale agility te werk kunnen gaan en zo snel mogelijk resultaten zien. In dit geval waren we de enigen die een uitrol binnen drie maanden konden aanbieden.”

Martin Rijken, project manager IT analytical CRM bij ABN AMRO: “We begonnen aan dit project in de wetenschap dat het technisch complex en tijdrovend zou zijn. Dus zo hadden we onze verwachtingen gemanaged. Niets bleek echter minder waar. Het team bleef trouw aan haar belofte en had ons binnen drie maanden up and running– daar zijn we heel blij mee.”

Relay42 blijft support en begeleiding bieden, terwijl ABN AMRO zich de nieuwe software eigen maakt.

 

Over Relay42

Relay42 is een datamanagementspecialist. Met haar innovatieve platform kunnen klanten meer resultaat behalen met zowel online- als offline marketing. Het Data Management Platform (DMP) is geïntegreerd met een wijdverbreid ecosysteem van marketingtechnologie-aanbieders. Doordat het platform alle kanalen en technologieën van het ecosysteem verbindt, ontstaat er een eenduidig beeld van de klant. Dit inzicht kunnen zij activeren over alle touchpoints om relevante, gepersonaliseerde en consistente interacties tot stand te brengen. Dit zorgt op korte termijn voor een gemiddelde conversiestijging van 20 tot 30 procent. Relay42 wordt momenteel gebruikt door grote adverteerders zoals KLM, Air France, Ziggo, ING, Centraal Beheer Achmea, ABN AMRO en Nuon. Kijk voor meer informatie op http://relay42.com/.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht