Industry Wire

Geplaatst door Blauw Gras

ACE agency Blauw Gras maakt vervolg op Samsung ‘Wear it’ social campagne

Amsterdam, 2 november 2023 – Samsung en Blauw Gras zijn terug met een creatieve invulling voor de nieuwe Galaxy Watch6 Series: Wearables. De social campagne is een vervolg op de succesvolle lancering van het ‘Wear it’ campagneplatform begin 2023. ‘Wear it’ is een door Blauw Gras ontwikkeld jaarrond concept en wordt ingezet op alle Samsung communicatie online. Blauw Gras en Samsung werken inmiddels drie jaar samen.

Carlijn Prins, Marketing Communication Specialist bij Samsung zegt: “‘Wear it’ is onderdeel van onze ‘Youth strategy’. Deze is in 2022 ontwikkeld in samenwerking met Blauw Gras om relevanter in te haken op de gebruikersbehoefte van Gen Z. De campagnes voor de Samsung Galaxy Watch en Galaxy Buds scoorden ontzettend goed. Die successen hebben we gebruikt voor het verder optimaliseren van dit vervolgtraject.”

Door middel van social insights en feedback vanuit de community, bouwt Blauw Gras merken in het sociale domein. Esmé Brinkman, Creative Director van Blauw Gras licht toe: “Bij Gen Z campagnes is het belangrijk dat het visueel aansluit bij content waar ze doorheen scrollen. Fitting in én standing out, zonder het premium gevoel van Samsung te verliezen. Voor de campagne hebben we elementen uit TikTok creators content toegepast, zoals de vloeiende scene transities en het ‘day in the life of..’ gevoel.”

De nieuwe 20′ film en 10′ film lichten de handige ‘handsfree’ functies van de Galaxy Watch6 uit, voor dagelijkse gemakken als connecten, je weg te vinden, in te checken of fit te blijven. De Watch6 helpt in alle fases van je dag zolang je ‘m draagt. De producties zijn volledig in eigen beheer ontwikkeld, in samenwerking met ACE Productions, de in-house productietak van moederbedrijf ACE.

Credits Blauw Gras

Creative Director – Esmé Brinkman Creatives – Mitzi Wiebring, Thom Knobel

ACE productions

Production – Judith Kampman, Tobias van Houten Edit & motion design – Isaac Hoekstra, Ishan Qureshi, Léon Wodtke

Freelance

Regisseur – Timo Wils

DOP – Tobias van Daal

Grading – Raoul Hulst

Muziek & sound design – Grégor Kwak

Over Samsung

Samsung Electronics inspireert mensen en creëert de toekomst met vernieuwende ideeën en technologieën. Wij zijn toonaangevend in de wereld van TV’s, smartphones, wearables, tablets, huishoudelijke apparaten, netwerksystemen, geheugen, systeem-LSI, gieterij en LED-oplossingen. Het laatste nieuws, artikelen en persmateriaal, waaronder nieuws waar geen persbericht over wordt uitgestuurd, vind je op Samsungs Newsroom op http://news.samsung.com/nl en onze blogs Explore en Insights.

Over Blauw Gras

Blauw Gras is een social first agency, onderdeel van ACE. Het bureau laat merken groeien met de kracht van social en transformeert een merk op social tot een social brand. Het bureau gelooft in de grassroots aanpak: creativiteit voor en door de community. Merken die tot het portfolio behoren zijn Samsung, McDonald’s, Videoland en ALDI. Meer informatie: www.blauw-gras.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht