Industry Wire

Geplaatst door Ad Alliance

Ad Alliance kijkt terug op sterk eerste TV-kwartaal

Het eerste TV-kwartaal van 2021 is succesvol van start gegaan: niet alleen is er meer live TV gekeken, ook is er veel meer uitgesteld gekeken. Dit resulteerde in een mooie performance van de merken van Ad Alliance in het eerste kwartaal van 2021.

Groeiend marktaandeel
Ad Alliance is het jaar sterk begonnen met een marktaandeel in de doelgroep 25-54 jaar van maar liefst 45,4%, een groei van 5,6% t.o.v. afgelopen jaar. Het groot entertainment van RTL leverde hier een belangrijke bijdrage aan. Sterke titels als ‘Married At First Sight’ (1,4 miljoen kijkers), ‘The Voice of Holland’ (2,1 miljoen kijkers), ‘De Verraders’ (2,1 miljoen kijkers), ‘Chantal’s Beauty Camper’ (1,1 miljoen kijkers) en ‘Lego Masters’ (1,9 miljoen kijkers) zorgden in Q1 voor hoge kijkcijfers, iedere week weer. GTST is weer helemaal terug van weggeweest met iedere avond bijna 1 miljoen kijkers op TV.

Ook het uitgebreide sportportfolio (ESPN, Eurosport, Ziggo Sport, RTL 7) van Ad Alliance zorgde in Q1 voor groei. Met al haar sportcontent bereikt Ad Alliance maar liefst 82% van alle Nederlanders en zelfs 88% van alle mannen 25-54. Met de aankomende sportzomer in zicht én de aankoop van de Champions League scoor je het komende jaar zeker bij Ad Alliance.

Naast een hoog marktaandeel op de doelgroep 25-54, stijgt ook het marktaandeel van Ad Alliance op de doelgroep 25-39 in Q1-2021 met 4,2%. Ad Alliance bereikt deze doelgroep niet alleen op TV, maar ook online met de inzet van haar influencers, social en online video kanalen. Het weekbereik van Ad Alliance in de doelgroep 25-39 jaar is dan ook hoog met 82,5%.
Met deze sterke performance en alle mooie content die op de planning staat bouwt Ad Alliance verder aan een succesvol 2021.

Bron: SKO, marktaandelen: full audit zenders, tijdvak 18.00-23.59 uur.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht