Adobe maakt LLM Optimizer algemeen beschikbaar voor bedrijven

Amsterdam, 15 oktober 2025 – Adobe maakt Adobe LLM Optimizer algemeen beschikbaar. Deze tool stelt bedrijven in staat om hun relevantie en autoriteit te vergroten in een tijdperk waarin consumenten generatieve AI-interacties omarmen. Met LLM Optimizer beschikken organisaties over een complete oplossing voor Generatieve Engine Optimization (GEO). Hiermee kunnen teams AI-gedreven verkeer monitoren en de zichtbaarheid van hun merk analyseren. Tegelijktijdig biedt de tool praktische aanbevelingen om de vindbaarheid te verbeteren – zowel op eigen digitale kanalen als op externe platforms waar hun bedrijf wordt genoemd.
“Generatieve Engine Optimization is in korte tijd een belangrijk onderwerp geworden voor het topmanagement, waarbij vooroplopers autoriteit opbouwen op AI-platforms en zo concurrentievoordeel behalen”, stelt Loni Stark, Vice President Strategie en Product bij Adobe Experience Cloud. “Adobe LLM Optimizer biedt direct waarde door inzichten in merkprestaties onsite en offsite te koppelen aan automatische optimalisatie-acties, zodat bedrijven zich kunnen onderscheiden in een snel veranderend digitaal landschap.”
Adobe LLM Optimizer helpt bedrijven AI-verkeer en verwijzingen te meten en te analyseren, content en code te optimaliseren voor verhoogde AI-zichtbaarheid, en de zakelijke impact intern te rapporteren aan andere teams. Dit stelt organisaties in staat direct inzicht te verkrijgen en concrete aanbevelingen toe te passen om hun merkcontent beter zichtbaar te maken in AI-gedreven zoekresultaten.
Lees het volledige Engelse persbericht hier.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.