Industry Wire

Adobe stroomlijnt mobile marketing en applicatieontwikkeling

Adobe (Nasdaq:ADBE) introduceert tijdens de Adobe Summit in Salt Lake City belangrijke uitbreidingen van Adobe Mobile Services, waaronder een volledig geïntegreerd framework voor mobiele apps. Mobile Services is een belangrijk onderdeel van Adobe Marketing Cloud, waarmee het veel eenvoudiger wordt om de volledige app-levenscyclus te beheren. Van applicatieontwikkeling en het werven van gebruikers tot analytics en user engagement. Het is de meest complete oplossing op de markt en is ontworpen om marketeers te verlossen van de afhankelijkheid van afzonderlijke deeloplossingen. Adobe Mobile Services biedt daarentegen een geïntegreerde benadering voor het ontwikkelen en beheren van apps. Adobe Mobile Services biedt nu ook de mogelijkheid aan klanten om gebruik te maken van het partner-ecosysteem, zodat zij nog meer functionaliteit aan hun app kunnen toevoegen. Adobe heeft het netwerk van partners verder uitgebreid door zes top app-technologieleveranciers toe te voegen die hun tools integreren met het mobiele app framework.

Adobe Digital Index data laat een nieuw record zien in het gebruik van mobiele devices  en toch blijft het bouwen van een succesvolle mobiele app-ervaring voor veel marketeers nog altijd een uitdaging”, stelt Matt Asay, vice president, Mobile Strategy bij Adobe. “Zij worstelen met het afstemmen van de grote hoeveelheid mobiele tools die in specifieke behoeften voorzien. Met Adobe Mobile Services vereenvoudigen wij dit proces enorm, zodat het voor marketeers eenvoudig wordt om apps te bouwen en te optimaliseren.”

Het mobiele app-framework in Adobe Mobile Services brengt belangrijke app-technologieën binnen Adobe Marketing Cloud samen, waaronder Adobe Experience Manager Apps, Adobe PhoneGap Enterprise, Adobe Analytics – Mobile Apps en Adobe Target. De integratie van app tools van partners biedt de meest flexibele, end-to-end workflow voor de volledige app-levenscyclus:

  • Ontwikkeling: Met Adobe Experience Manager (AEM) Apps en PhoneGap Enterprise kunnen ondernemingen apps creëren die draaien op mobiele platformen die gebruik maken van webtechnologie, zoals HTML, CSS en JavaScript. Mobiele apps kunnen natively worden geïntegreerd met AEM om ervoor te zorgen dat content management consistent wordt toegepast voor iedere app zonder dat hierbij rekening moet worden gehouden met meerdere app stores, afzonderlijke besturingssystemen en verschillende formaten van devices. Nog belangrijker is dat AEM Apps marketeers in staat stellen om de engagement van hun mobiele apps voortdurend te bevorderen, tot lang na de introductiefase van de app. Zodra de app wordt geïntroduceerd kunnen zowel het marketingteam als overige afdelingen binnen de organisatie eenvoudig de content van de app en de functionaliteit bijwerken en publiceren op devices zonder dat zij hierbij een beroep hoeven te doen op de resources van ontwikkelaars. Door de integratie van lonic’s HTML5-oplossing kunnen ontwikkelaars eenvoudig prachtige apps ontwerpen.
  • Gebruikers werven: De samenwerking van Adobe met Fiksu in combinatie met Adobe Analytics biedt ondernemingen een krachtige manier om nieuwe gebruikers te werven voor een mobiele app. Het app-platform verhoogt en meet brand awareness via betaalde media, het vinden van de app, app installaties en meer. Ondersteuning voor A/B-testing in Adobe Target blijft marketeers helpen bij het optimaliseren en effectiever targetten van content door doelgroepen beter in kaart te brengen, gebaseerd op mobiel-specifieke criteria zoals type device en besturingssysteem. De integratie van de oplossing van Kochava biedt merken een beter inzicht in wat de impact van adverteren is op de conversie en hoe effectief hun investeringen in mobile advertising zijn.
  • App analytics: Met Adobe Analytics – Mobile Apps krijgen marketeers uitgebreid inzicht in het gebruik van mobiele apps. Bijvoorbeeld hoe vaak gebruikers de app gebruiken, welke route zij nemen binnen de app, welke link zij gebruiken naar de downloadpagina van de app en nog veel meer. Apps die zijn uitgerust met de Adobe Mobile SDK zijn ook in staat om de ingebouwde functies te benutten om direct de gebruikerservaring te veranderen en in-app berichten te leveren. Door de integratie met Crittercism’s applicatie performance management-oplossing kunnen bedrijven een gedetailleerder beeld krijgen van fouten en transacties die verder reiken dan de standaard crash rapporten. Daarnaast stelt de integratie met AppFigure’s app store analytics-platform merken in staat om automatisch essentiële data te verzamelen en visualiseren met betrekking tot zaken als sales en downloadcijfers, app rankings en meer.
  • User engagement: Native ondersteuning voor GPS en iBeacons in Adobe Analytics zorgt ervoor dat mobiele gebruikers relevante content ontvangen op precies het juiste moment dat een merk hen aanspreekt. De samenwerking met Vibes voegt een uitgebreide set van instrumenten toe om de engagement van app-gebruikers te vergroten en context-relevante ervaringen en aanbiedingen te leveren. De integratie van Vibes’ mobile wallet-functionaliteit met Adobe Campaign biedt merken de unieke mogelijkheid om gepersonaliseerde ‘passen’ voor Apple Passbook en Google Wallet aan te bieden. Marketeers gebruiken digitale passen om de geprinte versies van coupons, aanbiedingen en boarding passes te vervangen en de engagement van mobiele gebruikers te bevorderen.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht