Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe’s AI-agents binnenkort algemeen beschikbaar voor bedrijven om klantbeleving te transformeren

Amsterdam, 10 september 2025 Adobe (Nasdaq: ADBE) stelt AI-agents beschikbaar die de manier transformeren waarop bedrijven klantervaringen en marketingcampagnes creëren, uitvoeren en optimaliseren. De technologie is gebaseerd op het Adobe Experience Platform (AEP), dat wereldwijd door toonaangevende bedrijven wordt gebruikt om real-time data binnen de organisatie te verbinden. De AI-agents van Adobe zijn ontwikkeld met diepgaand inzicht in bedrijfsgegevens, content en workflows, waardoor ze contextueel relevante acties kunnen uitvoeren en meetbare ROI (Return on Investment) opleveren.

Met AEP Agent Orchestrator biedt Adobe bedrijven een AI-platform om AI-agents te beheren en aan te passen, zowel van Adobe zelf, als van derden. Zo begrijpen AI-agents de context, plannen ze acties in meerdere stappen, verfijnen ze antwoorden en voeren ze taken zelfstandig uit.

“Adobe helpt bedrijven al jaren om digitale data om te zetten in waardevolle inzichten en zo aansprekende klantervaringen te creëren. Door middel van Agentic AI zijn we in staat om gespecialiseerde AI-agents te ontwikkelen en deze te integreren in uiteenlopende processen, van data analyse en content creatie tot het creëren van unieke klantbelevingen,” aldus Anjul Bhambhri, Senior Vice President Engineering van Adobe Experience Cloud. “De nieuwe AI-innovaties van Adobe herdefiniëren customer experience orchestration in het AI-tijdperk. Bedrijven verhogen hiermee hun productiviteit van marketingteams, geven processen opnieuw vorm en leveren gepersonaliseerde ervaringen op schaal om groei te realiseren.”

Lees het volledige Engelstalige persbericht hier.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht