Geplaatst door Adyen

Adyen en UNICEF werken samen om een betere toekomst voor kinderen wereldwijd te versnellen

– De nieuwe samenwerking maakt het mogelijk om binnen 48 uur fondsenwerving op te starten die UNICEF’s noodhulp en andere programma’s ondersteunt, waarbij gebruik wordt gemaakt van Adyen’s klantenbestand voor een snel en wereldwijd bereik.
– Bedrijven die voor het eerst ‘Giving’ activeren – het donatieproduct van Adyen – krijgen gedurende de eerste drie maanden van hun campagne hun donaties verdubbeld door Adyen.

Amsterdam, 16 april 2024 – Adyen, het financiële technologieplatform van toonaangevende bedrijven, en UNICEF kondigen een wereldwijde samenwerking aan. De twee organisaties delen een innovatieve visie: werken aan een betere toekomst voor kinderen over de hele wereld.

Vanuit een diepgewortelde toewijding om de Sustainable Development Goals (SDG’s) na te streven, maakt het partnership gebruik van Adyen’s toonaangevende financiële technologie. Hiermee is het mogelijk om naadloos fondsen te genereren op grote schaal en de vooruitgang van kinderen overal ter wereld te versnellen.

“Innovatie, snelheid en schaalbaarheid zijn drie kernprincipes die we bij Adyen hanteren. We geven onze klanten en hun consumenten nu de kans om op een eenvoudige en naadloze manier de missie van UNICEF te ondersteunen. Dit geeft ons een unieke kans om vooruitgang te boeken voor kinderen wereldwijd”, zegt Ethan Tandowsky, Chief Financial Officer bij Adyen. “Deze samenwerking benadrukt onze fundamentele overtuiging om de juiste beslissingen te maken, niet alleen voor onze klanten en ons bedrijf, maar ook voor de wereld als geheel.”

De toekomst voor kinderen verbeteren door de kracht van geven
Met Adyen’s ‘Giving’ product kunnen bedrijven eenvoudig donaties integreren in hun afrekenproces. Deze innovatie vereenvoudigt het traditionele, complexe proces rondom het activeren van consumenten. Met deze aanpak en door gebruik te maken van hun gecombineerde krachten, zetten Adyen en UNICEF zich in om het verschil te maken in de levens van kinderen wereldwijd. Adyen moedigt nieuwe bedrijven graag aan om donaties te activeren bij het afrekenen. Daarom verdubbelt Adyen de donaties die via ‘Giving’ worden gedaan gedurende de eerste drie maanden van een nieuwe campagne.

“Steun van onze partners, zoals Adyen, helpt ons te reageren op het toenemende aantal crisissen dat de levens van kinderen bedreigt. De innovatieve technologische mogelijkheden van Adyen dragen bij aan snellere en eenvoudigere betalingen. Hierdoor kan UNICEF sneller levensreddende hulp bieden aan kinderen en hun families, waar en wanneer dat het meest van belang is”, zegt Kitty van der Heijden, Deputy Executive Director bij UNICEF.