Industry Wire

Geplaatst door affilinet

affilinet Benelux voorziet alle banners automatisch van AdChoice icoon

Vanaf vandaag is op alle banners die via affilinet Benelux online geplaatst worden door publishers standaard het AdChoice icoon te zien. Door deze ontwikkeling voldoen alle banners in het netwerk automatisch aan de regelgeving van de European Digital Advertising Alliance (EDAA).

Al geruime tijd ondersteunt affilinet adverteerders en publishers in het volgen van de EU richtlijnen omtrent privacy en datacollectie. Het toevoegen van het AdChoice icoon aan alle banners is een volgende stap in deze missie. Wanneer consumenten op het AdChoice icoon klikken, worden zij doorgestuurd naar een pagina waarop ze meer informatie kunnen vinden over de afzender van de advertentie en hun targeting instellingen kunnen aanpassen.

Het AdChoice icoon is geïntroduceerd door de European Digital Advertising Alliance (EDAA). De EDAA is een initiatief, ontwikkeld door leidende Europese instanties, om een pan-Europese standaard te introduceren die de transparantie en gebruikerscontrole van online gedragsgericht adverteren verhoogt.

Deze nieuwe stap zal zeker niet de laatste zijn die affilinet zet om ervoor te zorgen dat de online activiteiten van hun klanten en publishers aan Europese richtlijnen voldoen. Het netwerk is zich al aan het voorbereiden hoe zij het beste kan inspelen op de invoering van de EU General Data Protection Regulation later dit jaar.

Over affilinet

Als een van de grootste performance marketing netwerken van Europa biedt affilinet sinds 1997 meer dan 2.500 adverteerders en 700.000 publishers resultaatgerichte online marketing oplossingen. affilinet heeft haar hoofdkantoor in München en kantoren in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Spanje, Oostenrijk, Zwitserland en Nederland en is onderdeel van the United Internet Group AG, een aan de Duitse DAX-beurs genoteerde onderneming.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht