Geplaatst door 8vance

AIMA, de virtuele carrièrecoach met kunstmatige intelligentie

Hightechbedrijf 8vance is bezig met het ontwikkelen van een virtuele carrièrecoach gebaseerd op kunstmatige intelligentie en big data. Deze coach genaamd AIMA (Automatic Intelligent Matching Agent) komt dit jaar op de markt als een mobiele applicatie. AIMA matcht en vindt de best passende carrièrekansen op basis van talent, vaardigheden en persoonlijkheid.

8vance gelooft dat een virtuele carrièrecoach onvermijdelijk is om veranderingen op de arbeidsmarkt te ondersteunen. Bepaalde banen zullen verdwijnen, nieuwe banen ontstaan en er komt meer flexibiliteit op de arbeidsmarkt. Generatie Y zal vaker van werkgever wisselen dan voorgaande generaties.

De virtuele carrièrecoach AIMA matcht digitale CV’s met banen op het internet en in haar netwerk. Ze geeft de gebruiker een grafisch overzicht van alle passende banen die matchen met zijn/haar expertise en stuurt een notificatie zodra er een nieuwe match is. AIMA ondersteunt niet alleen het sollicitatieproces maar helpt ook bij het vormgeven van een levenslange carrière.

Wat AIMA intelligent maakt, is het zelflerende matching algoritme. Ze leert van gebruikersfeedback. Ze analyseert de arbeidsmarkt door middel van big data, hierdoor kan ze voorspellen wanneer een talent mogelijk open staat voor een nieuwe uitdaging. Tevens matcht ze met de betekenis van functienamen en skills met behulp van een eigen taxonomie. Momenteel spreekt ze 3 talen: Engels, Nederlands en Duits.

8vance wil met behulp van crowdfundingplatform ‘Kickstarter’ een beweging starten richting een transparante en eerlijke arbeidsmarkt waar kandidaten voorop staan. De kickstartercampagne loopt tot en met 20 juli 2017 met een streefbedrag van €25.000. Met deze investering kan 8vance de mobiele app ontwikkelen en een start maken met AIMA’s talentennetwerk. Tegenover financiële ondersteuning staan verschillende beloningen, onder andere de eerste exclusieve versie van de app, een op maat ontwikkelde game en afgestemd sollicitatieadvies. Elke investering in AIMA is een investering in je eigen carrière.

Kickstarter link: https://www.kickstarter.com/projects/hanstoffels/aima-the-virtual-career-coach-with-artificial-inte?ref=k5gv4u

Over 8vance

8vance is een Nederlands-Duitse hightech start-up die het eerste deep matching platform heeft ontwikkeld voor talenten en recruiters. De ambitie van 8vance is recruitment en loopbaanontwikkeling slim, sociaal, snel en kostenefficiënt te maken. Dit wordt bereikt met de innovatieve matching technologie die gebaseerd is op kunstmatige intelligentie en big data.