Geplaatst door Akamai

Akamai stelt Jasper Brouwer aan als EMEA Marketing Director

Amsterdam – Akamai Technologies, Inc., ‘s werelds grootste en meest gebruikte cloud delivery platform, heeft Jasper Brouwer (47) aangesteld als EMEA Marketing Director WEB Field Marketing. In deze functie is hij verantwoordelijk voor het aansturen van het EMEA WEB Field Marketing team. Brouwer werkt vanuit het Nederlandse kantoor van Akamai in Amsterdam.

Brouwer was eerder werkzaam als EMEA Marketing Director Digital & Content bij Dell, waar hij leiding gaf aan de transformatie van het Dell marketing team naar een moderne marketingorganisatie. Ook was hij verantwoordelijk voor de contentmarketing en de digitale activaties in de EMEA-regio.

Brouwer heeft in zijn nieuwe functie de ambitie om het klantenbestand van Akamai in de EMEA-regio verder te laten groeien. Ook wil hij zijn team ondersteunen om te innoveren op het gebied van marketingstrategie en implementatie. “De vraag naar een sneller en veilig internet voor e-commerce en mediaconsumptie blijft groeien. Akamai heeft een unieke propositie in deze enorme markt en ik kijk er naar uit om mee te bouwen aan de verdere groei van Akamai,” aldus Brouwer.

Akamai bestaat dit jaar 20 jaar en is het grootste en meest betrouwbare cloud delivery-platform ter wereld en biedt klanten de beste en meest veilige digitale ervaring, waar en wanneer ze maar willen. Met meer dan 233.000 servers in 130 landen en in meer dan 1.600 netwerken wereldwijd is Akamai’s distributed platform ongeëvenaard en biedt het klanten hoogwaardige performanceverbeteringen en bescherming tegen cyberaanvallen op hun internetsites en –applicaties.

Over Akamai Technologies
Als grootste en meest betrouwbare cloud delivery-platform ter wereld, maakt Akamai het voor haar klanten eenvoudiger om de beste en meest veilige digitale ervaring te bieden – altijd, overal en vanaf ieder apparaat. Met meer dan 233.000 servers in 130 landen en in meer dan 1.600 netwerken over de gehele wereld is Akamai’s distributed platform ongeëvenaard en biedt het klanten hoogwaardige performanceverbeteringen en bescherming tegen cyberaanvallen op hun internetsites en -applicaties. Akamai’s portfolio van web- en mobiele prestatie-, cloud security-, enterprise access- en video delivery-oplossingen wordt ondersteund door uitzonderlijke 24/7 klantenservice en monitoring. Weten waarom financiële organisaties, e-commerce spelers, media & entertainment providers en overheidsinstellingen gebruikmaken van de diensten van Akamai? Kijk op www.akamai.com of blogs.akamai.com en volg @Akamai op Twitter.