Industry Wire

Geplaatst door Chestnote

Al meer dan 25.000 berichten naar de toekomst verstuurd via Belgische app

Belgische app Chestnote laat je beslissen waar en wanneer jouw berichten zich openen. De gratis app verwerkte op enkele dagen al meer dan 25.000 berichten en heeft gebruikers in 25 landen.

Als je het aan de bedenkers van mobiele app Chestnote vraagt, is instant messaging verleden tijd. Trage berichten, die zich enkel tonen waar en wanneer jij het wilt, zijn de communicatievorm van de toekomst.

Wanneer heb je voor het laatst écht uitgekeken naar een bericht op je smartphone?” Met deze vraag in het achterhoofd hebben Belgische ondernemers Peter Wellens (28) en Tom Le Clef (46) Chestnote opgericht. Het resultaat is een app die het tegenovergestelde van Snapchat biedt. “In plaats van berichten na enkele seconden vluchtig te laten verdwijnen, verschijnt je bericht via Chestnote in de toekomst, op de plek die je zelf kiest.”

Chestnote is een app waarmee je vrienden naar je favoriete plekjes lokt, en je je geliefde laat uitkijken naar een verrassing. Je beslist zelf de ideale plek én het juiste moment waarop jouw foto, tekst of video zichtbaar wordt. Je stelt heel eenvoudig een timing in voor je bericht, duidt op een landkaart aan binnen welke radius je het kunt lezen, en klaar. Als je vrienden je bericht willen lezen, moeten ze naar de plek gaan die jij hebt gekozen, zo simpel is het. Een berichtje dat pas opent op je verjaardag? Dan is geduldig zijn de boodschap. “We maken verleiding en nieuwsgierigheid opnieuw deel van je digitale gesprekken, waardoor je verrassende mogelijkheden krijgt. Je stuurt geen gewone berichtjes meer, maar verborgen, digitale schatkisten die je vrienden kunnen ontdekken.” vertelt Peter Wellens, mede-oprichter van Chestnote.

Pokémon GO voor privé-berichten

De huidige Pokémon GO hype verwelkomen we met open armen. In verschillende kringen worden we reeds als de ‘Pokémon GO voor persoonlijke berichten’ bestempeld, en we merken dat liefhebbers van dit spel heel vindingrijk met Chestnote aan de slag gaan. Schitterend, want gebruikers de vrijheid geven om creatief te zijn, is onze topprioriteit. ” vertelt Wellens.

25.000 verzonden berichten naar de toekomst

Amper enkele dagen na de lancering in juli dit jaar werden al meer dan 25.000 berichten naar de toekomst verzonden, en was Chestnote al in 25 landen gedownload. “Het aantal gebruikers blijft groeien” vertelt Tom Le Clef, mede-oprichter van Chestnote. “Dat vinden we natuurlijk fantastisch. Het komt door het gemak waarmee je naar je vrienden een Chestnote kunt sturen, en door de vindingrijkheid van onze gebruikers. Mensen gebruiken Chestnote om vrijgezellenfeestjes te organiseren, om dating-berichten uit te wisselen… Er zijn mensen die Chestnote gebruiken om reistips achter te laten op hun favoriete plekjes in Europa. We zijn benieuwd op welke creatieve manieren Chestnote in de toekomst nog gebruikt zal worden.”

Partnerships

Via Chestnote kan je gratis ‘kanalen’ ontdekken van organisaties, bloggers of beroemdheden.  “Vooruitdenkende partners zoals Knokke-Heist hebben reeds campagnes lopen via Chestnote om mensen spelenderwijs nieuwe plekjes te laten ontdekken, en deze verfrissende aanpak werkt uitstekend.” vertelt Le Clef.

Knokke-Heist biedt lokale schattentochten en leuke stadswandelingen aan voor bezoekers van de stad. Via Chestnote hoef je enkel naar het gedeelte ‘kanalen’ te navigeren en te connecteren met het Knokke-Heist kanaal. Je kan bijvoorbeeld de uitdaging van Cirque Du Soleil aangaan en een luxueus weekend aan de Belgische kust winnen. Via het ‘City Vibes’ kanaal kan je dan weer exclusieve muziek van opkomend DJ talent in binnen- en buitenland ontdekken. El Bacha, een DJ die dit jaar op Tomorrowland draaide, ondersteunt Chestnote bij dit initiatief. Een samenwerking met Pokémon GO België en festival Laundry Day is eveneens opgestart.

“De keuze om een campagne van een organisatie te volgen ligt helemaal bij de gebruiker van Chestnote, en deze controle over je ervaring maakt het verschil. Deze eerste campagnes zijn enkele van de vele manieren waarop je met Chestnote leuke ervaringen voor je publiek kunt opzetten.” concludeert Wellens.

Chestnote werd op 14 juli gelanceerd. De app is momenteel gratis te downloaden in de App Store en is zowel geschikt voor Android als iOS.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht