Geplaatst door Ambassadors

Ambassadors toont internationale ambities met komst Hannah Glazebrook en Matt Hare

Creative production studio Ambassadors voegt Hannah Glazebrook, voorheen Anomaly, en Matt Hare, voorheen Glassworks, toe aan de Ambassadors ‘familie’ van ongeveer tachtig makers, designers, creatieven en producers.

Founding Partner Halbo van der Klaauw legt uit: “Een jaar geleden openden we de deuren van ons Herengracht kantoor omdat de tijd rijp was om de internationale markt te verkennen. Onze ambities zijn daarna alleen nog maar gegroeid. Ik ben dan ook erg blij om Hannah Glazebrook als Managing Director voor de Herengracht en top Grader Matt Hare aan onze Ambassadors familie toe te voegen. Het is prachtig om te zien dat we erin zijn geslaagd om de ‘huiselijke’ cultuur van ons hoofdkantoor over te brengen naar de Herengracht – waar een meer internationale sfeer heerst, maar mét het familiegevoel van Ambassadors.’

Content-first

Na 10 jaar gewerkt te hebben bij verschillende bureaus in New York en bij Anomaly in Amsterdam is Hannah Glazebrook gepokt en gemazeld in de internationale reclamewereld. Haar energieke New Yorkse tempo en focus op New Business en Operations moeten Ambassadors’ ambities een extra impuls geven. “Het is mijn ambitie om Ambassadors te positioneren als een ‘content-first’ creatieve studio. Omdat de makerscultuur en creativiteit de pijlers zijn onder alles wat Ambassadors doet, streef ik ernaar om – samen met het managementteam – een structuur en new business strategy te creëren die dat benadrukken en die het bedrijf de mogelijkheid geeft om zowel in Nederland als internationaal gestaag verder te groeien zonder het unieke studio gevoel te verliezen.”

Glazebrook is niet het enige internationale talent dat zich bij Ambassadors voegt. Colourist Matt Hare sluit zich aan bij het Grading team. Toen hij na zijn afstuderen bij Glassworks Londen begon, raakte hij gefascineerd door de blinkende lichtjes en ‘mysterieuze donkere kamer perikelen’ van het Colour Grading vak. Hij had het voordeel te kunnen leren van top colouristen uit Londen en mocht daarna videoclips van bands als Kasabian en Disclosure graden. Vervolgens stroomde hij door naar commerciële projecten en zette zichzelf neer als de ‘go-to’ colourist voor een uitgebreide reeks klanten.

Aan de frontlinie

Na het opbouwen van de Grading afdeling bij Glassworks Amsterdam de afgelopen twee jaar, is hij nu klaar voor een nieuwe uitdaging bij Ambassadors. Hare: “Technologie bepaalt op welke manier grading gaat evolueren, dus is het mijn doel om aan de frontlinie van deze ontwikkelingen te staan. Een van mijn concrete doelen bij Ambassadors is om grading meer naar de pre-productiefase te schuiven. Hoe eerder wij betrokken worden in het maakproces, hoe meer creatieve flow dat oplevert en hoe meer grading daardoor kan toevoegen aan de ervaring en waarde van het eindproduct.”

Ambassadors zal op de Herengracht ook intieme sessies gaan organiseren onder de naam House of Craft, waarbij de liefde voor craft en creativiteit en de groeiende technologische mogelijkheden centraal zullen staan.