Geplaatst door Deliveroo

AMBER Alert en Deliveroo slaan handen ineen voor opsporing vermiste kinderen

In aanloop naar de Internationale Dag van het Vermiste Kind, op 25 mei, werken AMBER Alert en Deliveroo samen om aandacht te vragen voor vermiste kinderen. Ruim 130 Deliveroo-bezorgers fietsen een maand lang met de poster van de nieuwe AMBER Alert-campagne ‘Wie weg is, is gezien’ op hun bezorgtas. Die roept burgers en organisaties op om zich aan te melden en mee te zoeken naar vermiste kinderen in gevaar. Bezorgers fietsen met de poster in de veertien steden waar Deliveroo actief is.

“Hoe meer mensen meekijken wanneer een kind vermist is, hoe beter. Werkelijk ieder paar ogen telt op dat moment. Met de campagne ‘Wie weg is, wordt gezien’ willen we zoveel mogelijk mensen aansporen om uit te kijken naar vermiste kinderen”, aldus Frank Hoen, mede-oprichter van AMBER Alert. “We zijn dan ook heel blij dat Deliveroo onze aanmeldcampagne onder de aandacht brengt.”

Tienduizenden Nederlanders
De meer dan 130 bezorgers worden in de weken voor en na de Internationale Dag van het Vermiste Kind gezien door tienduizenden Nederlanders. Zij bezorgen de vele bestellingen van Deliveroo-klanten in de steden Amersfoort, Amsterdam, Arnhem, Breda, Delft, Den Bosch, Den Haag, Eindhoven, Haarlem, Leiden, Nijmegen, Rotterdam, Tilburg en Utrecht. De bezorgers van Deliveroo vallen op door hun kenmerkende kleuren en aanwezigheid op straat.

Twee initiatieven
Stijn Verstijnen, directeur Deliveroo Nederland: “De maand mei is de maand van de vermissingen in Nederland met de ‘Mis je mei’-maand. Wij besteden daar middels twee initiatieven aandacht aan. Eerder deze maand zijn we gestart met Ride to Find, waarbij bezorgers met vijf vermissingszaken op hun bezorgtassen fietsen in vijf steden. Wij zijn er trots op dat we met onze aanwezigheid in 14 steden in Nederland ook aandacht kunnen vragen voor AMBER Alert. Voor deze twee samenwerkingen hebben we voor het eerst iets sinds de start van Deliveroo iets op de bezorgtassen geplakt. Wij krijgen nu al veel positieve reacties; van klanten, van bezorgers, maar ook van de mensen die de bezorgers tegenkomen tijdens hun werk.”

Iedereen kan meehelpen met het redden van kinderlevens door zich aan te melden via amberalert.nl/ikzoekmee.

— Einde persbericht —

Over Deliveroo
Deliveroo is een prijswinnende bezorgservice die in 2013 werd opgericht door William Shu en Greg Orlowski. Deliveroo werkt wereldwijd samen met meer dan 50.000 geliefde restaurants, en met 50.000 bezorgers om de beste maaltijdbezorging ter wereld te bieden. Het hoofdkantoor van Deliveroo zit in Londen, het bedrijf heeft daarnaast meer dan 2.000 werknemers in kantoren over de hele wereld. Deliveroo is actief in meer dan 500 plaatsen en steden in 14 landen, te weten: Australië, België, Frankrijk, Duitsland, Hongkong, Italië, Ierland, Koeweit, Nederland, Singapore, Spanje, Taiwan, de Verenigde Arabische Emiraten en het Verenigd Koninkrijk. Kijk voor meer informatie op: www.deliveroo.nl.

Over AMBER Alert Nederland
AMBER Alert Nederland is het landelijke vermiste kinderen alarm. Met 3 miljoen deelnemers en deelnemende organisaties en een bereik van ruim 12 miljoen Nederlanders, is het het grootste burgerparticipatie-initiatief in Europa en het bekendste voorbeeld van crowdsourcing in Nederland. Een AMBER Alert is een landelijk waarschuwingsbericht dat wordt uitgestuurd wanneer de Nederlandse politie vreest voor het leven van een ontvoerd of vermist kind. 1-2 keer per jaar stuurt de politie een AMBER Alert uit voor een ontvoerd of vermist kind in direct levensgevaar.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Neem voor meer informatie over AMBER Alert contact op via: pers@amberalertnederland.nl of 046 436 21 00.

Neem voor meer informatie over Deliveroo contact op met: Elvira Bos, Head of Corporate Affairs Deliveroo Nederland, Elvira.Bos@deliveroo.nl of 06 83 24 50 14.
AMBER alert_Deliveroo_Samenwerking.jpg
98.67 KB