Geplaatst door Amp.Amsterdam

Amp.Amsterdam verzorgt muziek voor Diesel campaigne, geregisseerd door David LaChapelle

Voor de wereldwijde Diesel campagne van Anomaly, geregisseerd door David LaChapelle, heeft het creatieve team van Amp.Amsterdam het muzikale proces overzien.

Op de dag van de liefde, valentijnsdag, komt Diesel met een gewaagde, politiek geladen – en actuele – boodschap Make Love, Not Walls. Dit vroeg om een energiek en inspirerend nummer van een artiest die deze waarden belichaamt. Na een uitgebreide zoektocht werd het nummer “Higher Love” van Deense singer-songwriter Alex Vargas geselecteerd, welke werd geremixt om naadloos aan te sluiten bij het ritme van de film.

Joost Haartsen, directeur, Amp.Amsterdam:

“  Ons team is trots en vereerd om als music supervisor te hebben mogen werken aan deze unieke film voor Diesel. Het is het perfecte voorbeeld van een geslaagde samenwerking tussen een artiest, het label, de publishers, het management, het reclamebureau en het merk, om samen de krachten te bundelen om tot een inspirerend eindproduct te komen. Tijdens het muzikale proces heeft Amp.Amsterdam in samenwerking met Brewhouse, Alex Vargas en zijn manager Tommas Arnby de track “Higher Love” geremixed en aangepast voor de film. Ons doel was om een nummer te vinden dat perfect aansluit bij de huidige tijdsgeest, die de film vertegenwoordigt. In “Higher Love” hebben we vanuit creatief oogpunt het meest ideale nummer gevonden.  Bovendien is de samenwerking goed getimed aangezien het nieuwe album van Alex Vargas in maart uitkomt. Een goed voorbeeld van hoe merken en muziek elkaar kunnen versterken.”

Over Amp.Amsterdam

Amp.Amsterdam is de partner op het gebied van muziek en geluid voor merken, reclamebureaus, en productiemaatschappijen, met kantoren in Amsterdam, New York en Mumbai. Het bedrijf is gebouwd rond een team van muziek insiders, die hun passie voor muziek en kennis van de industrie inzetten om merken te versterken.

Amp.Amsterdam ontwikkelt muziek identiteiten voor merken; creeert muziek activaties en innovaties; vind, maakt en licenseert muziek voor commercials en films. Met een wereldwijd netwerk en partnership met Universal Music Group Benelux, is Amp.Amsterdam de kortste lijn tussen merken en  muziek.