Geplaatst door Equinix

Amsterdamse start-ups strijden voor internationale faam

Amsterdam, 29 juni 2017 – De start-ups Autheos, Incision Care, Storro en InBeacon nemen het op 5 juli tegen elkaar op tijdens de Equinix shark tank die georganiseerd wordt in StartupVillage op Amsterdam Science Park. Binnen zeven minuten moeten de start-ups de jury overtuigen van hun succes binnen Nederland en hun capaciteiten om nieuwe internationale markten aan te boren. De winnaar krijgt volledige ondersteuning om de internationale ambities waar te maken.
Equinix, StartupAmsterdam, StartupDelta en DutchBasecamp organiseren de Equinix shark tank. De start-up-contest valt samen met de opening van het datacenter AM4 van Equinix, wat het grootste datacenter op Amsterdam Science Park is. “De samenwerking heeft als doel een platform te creëren voor digitale start-ups en scale-ups die ervan overtuigd zijn de wereld te kunnen veroveren”, zegt Michiel Eielts, Managing Director Equinix Benelux. “Start-ups met internationale ambities worden niet succesvol door alleen de weide wereld in te trekken, maar door de juiste samenwerkingen aan te gaan om naar een bepaald doel toe te werken.”

De contest
De startups krijgen zeven minuten de tijd om de jury te overtuigen van het huidige succes dat ze in Nederland hebben en de reden waarom zij het succes ook wereldwijd kunnen uitrollen. De jury bestaat uit Peter van Camp – executive chairman Equinix, Gary Hromadko – Venture Capital & Private Equity professional bij Crosslink Capital en Michiel Eielts, Managing Director Equinix Benelux. Samen met Constantijn van Oranje, start-up envoy van StartupDelta, roepen zij de winnaar uit. De winnende start-up ontvangt; een studiereis naar Silicon Valley, een jaar lang toegang tot de datacenters van Equinix om de digitale business te bevorderen, een jaar lang ondersteuning van een Equinix Solution Architect en wordt voorgesteld aan verschillende investeerders uit Silicon Valley.

Deelnemers
De start-ups die het tegen elkaar opnemen zijn Autheos, Incision Care, Storro en InBeacon.
  •  Autheos helpt merken en e-tailers bij het inspireren, bewustmaken en converteren van consumenten op het online ‘point of sale’. Dit doen ze met hun videodistributieplatform en de daaraan gekoppelde ‘content’-optimalisatie-‘tools’, die speciaal ontwikkeld zijn voor de e-commerce-omgeving.”
  • Incision Care is een wereldwijd platform voor chirurgische kennis. Incision gebruikt 3D en augmented reality content om te zorgen dat chirurgen zich op de beste manier kunnen voorbereiden op operaties. Incision bouwt een database met chirurgische leermiddelen en – in de toekomst – uitkomsten van operaties.
  • Door Storro kunnen teamleden met elkaar samenwerken zonder gebruik te maken van de cloud of een ander centraal component. Storro slaat gegevens alleen op bij de mensen in een groep waarmee wordt samengewerkt. Hierdoor is het voor derden haast onmogelijk om zonder toestemming leesbare informatie in handen te krijgen.
  • Het inBeacon platform  koppelt de digitale klantbeleving aan het bezoek op fysieke locaties. Hierdoor is het mogelijk om beter inzicht te verkrijgen over het klantgedrag op locatie en ook om de klant op het juiste moment en op de juiste plaats van relevante informatie te voorzien. Marketeers krijgen de beschikking over een real-time dashboard en een designtool dat op ieder moment nieuwe campagnes kan initiëren.
Over Equinix
Equinix, Inc. (Nasdaq: EQIX), verbindt toonaangevende bedrijven en overheden overal ter wereld rechtstreeks met hun klanten en partners in datacenters met de grootste keuze in netwerken. In 44 markten, verspreid over vijf continenten, brengt Equinix bedrijven samen om nieuwe groeimogelijkheden te realiseren en hun organisatie, IT en Cloud strategieën te versnellen. In de hedendaagse digitale economie, waar zakelijke businessmodellen steeds afhankelijker zijn van elkaar, is interconnectie essentieel voor succes. Equinix exploiteert het enige wereldwijde interconnectieplatform. Dit creëert constant nieuwe mogelijkheden voor bedrijven die op deze manier bij elkaar worden gebracht. Zie ook: www.equinix.com.