Industry Wire

Geplaatst door Bravoure

Ard van der Wal nieuwe Digital Director bij Bravoure

Ard van der Wal (45) versterkt het team van digital design agency Bravoure als Digital Director. Hij maakt de overstap van Employer Branding Agency Radancy (voorheen Maximum), waar hij sinds 2013 werkzaam was als Director of Design & UX. 

Ard heeft meer dan twintig jaar ervaring in het digitale veld. Na het afronden van zijn hbo bachelor in Communicatie is hij meteen aan bureauzijde gaan werken. Hij heeft ervaring opgedaan bij verschillende digital design bureaus, waaronder Fabrique en Philips Design. Ook had hij een eigen bureau waar hij als creatief partner werkte voor mooie klanten als T-Mobile, Kawasaki en Bosch. In zijn meest recente rol als Director of Design & UX hield hij zich voornamelijk bezig met het zoeken naar interactie met de juiste doelgroep via effectieve vormgeving op digitale platforms. Zo heeft hij onder andere voor Werkenbijdefensie.nl gewerkt, een van de grootste ‘werkenbij’ platformen van Nederland. Interactie van de bezoeker met het platform speelde een grote rol, zowel middels het aanbieden van de juiste informatieve content als mogelijkheden om gepersonaliseerd advies te krijgen.

Ard: “De ambitie en visie van Bravoure daarin komen naadloos overeen met de wijze waarop ik tegen het vak aankijk. Complexe processen, communicatie of interactie makkelijk én relevant willen maken is iets waar we beiden voor gaan. Als het er niet alleen geweldig uitziet maar ook moeiteloos werkt, dan creëer je iets heel waardevols voor je doelgroepen. En zo ook voor je opdrachtgevers. Ik kijk ernaar uit om de krachten te bundelen met Jeroen (Design Director) en Matthijs (Strategy Director) om met vernieuwende strategieën en concepten tot (ogenschijnlijk) eenvoudige oplossingen te komen.”

Kim Krauwel (Managing Director) vult aan: “Toen ik vroeg wat Ard graag wilde bereiken, vertelde hij dat hij altijd moeilijke dingen makkelijk wil maken. Hierin bleken wij meteen een match: Ard is in staat complexe content platformen voor grote merken “simpel” te maken. Deze kennis sluit goed aan bij de ambities van Bravoure.”

Over Bravoure

Bravoure is een digital-first strategisch bureau uit Amsterdam dat gespecialiseerd is in digital design en complexe content platformen voor onder andere grote business-to-consumer merken en de culturele industrie. De kracht van Bravoure ligt in het vertalen van het merk naar een digitale roadmap waarbij het orkestreren van de klantreis, de kaartverkoop, het maatschappelijk belang en andere conversiedoelstellingen samenkomen in diverse digitale journeys en touchpoints. Zie ook: Bravoure.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht