Geplaatst door Fortinet

Arista Networks neemt deel aan het Fabric-Ready Partner Program van Fortinet

Utrecht, 13 april 2018Fortinet (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geautomatiseerde en geïntegreerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt bekend dat Arista Networks, een vooraanstaande leverancier van oplossingen voor softwaregedefinieerde cloud-netwerken voor grootschalige datacenter-, storage- en IT-omgevingen, is toegetreden tot het Fortinet Fabric-Ready Partner Program. Fortinet en Arista streven ernaar om samen moderne datacenter- en cloud-netwerken te beveiligen. Door de Fortinet Security Fabric te combineren met de oplossingen van Arista Networks voor cloud-netwerken, zoals Arista CloudVision Macro-Segmentation Services (MSS), kunnen beheerders van moderne datacenters met nog meer flexibiliteit, grip en automatisering voorzien in hun beveiligingsbehoeften.

Arista DirectFlow Assist maakt gebruik van de programmeerbaarheid van het besturingssysteem EOS van Arista binnen de Fortinet Security Fabric om bij te dragen aan een horizontaal schaalbare (scale-out) architectuur waarbinnen de switch dataverkeer van de firewall kan offloaden. Netwerkbeheerders kunnen op deze manier gebruikmaken van een firewall met een doorvoercapaciteit die aansluit op normale verkeerspatronen, zodat ze geen intensieve aanpassingen moeten aanbrengen om ruimte te bieden voor piekverkeer. Dit draagt bij aan verbeterde schaalbaarheid en kostenbesparingen.

Verbeterde grip, automatisering en schaalbaarheid van de netwerkbeveiliging

De enorme schaalomvang en groei van IT-diensten vragen om een modernisering van de architectuur van het internet. Dit is nodig vanwege de onstilbare honger naar bandbreedte van consumenten. Met het oog op de groeiende snelheid van datacenter-netwerken moeten beveiligingsappliances zoals firewalls schaalbare ondersteuning bieden voor hogere doorvoersnelheden. De integratie van de Fortinet Security Fabric met het EOS van Arista, een netwerkbesturingssysteem op basis van één image voor alle hardwareplatforms met uitbreidbare applicaties, resulteert in een verbeterde oplossing voor het beheer en de automatisering van de beveiliging van scale-out architecturen die optimaal aansluit op het netwerkverkeer.

Arista EOS draait op een switch van Arista en biedt integratie met de geavanceerde beveiligingsfunctionaliteit van zakelijke Fortinet FortiGate-firewalls.Dit zorgt voor dynamische offloading en biedt beheerders van datacenters naadloze grip op het doorleiden van dataverkeer naar de FortiGate. Ze kunnen daarnaast dynamische beveiligingsregels toepassen binnen het hele netwerk om voor schaalbaarder en krachtiger presterende beveiliging te zorgen.

Ook CloudVision MSS van Arista Networks biedt integratie met FortiManager. Dit maakt het mogelijk om geavanceerde beveiligingsservices voor datacenters te automatiseren. MSS is een flexibele, door software aangestuurde netwerkservice die het mogelijk maakt om FortiGate en andere beveiligingscomponenten in het datatraject op te nemen, of de appliance die de service ondersteunt of de workload nu een fysiek of gevirtualiseerd karakter heeft. Met hun samenwerking breiden Arista en Fortinet de mogelijkheden van de Fortinet Security Fabric uit naar hybride datacenters voor consistente orchestration en toepassing van beveiligingsregels in combinatie met krachtige schaalbaarheid. Beheerders kunnen daarmee tegemoetkomen aan de eisen van uiterst flexibele en dynamische moderne netwerkomgevingen.

Samenwerken aan oplossingen voor beveiligingsvraagstukken

Het Fabric-Ready Partner Program heeft ten doel om de functionaliteit van de Fortinet Security Fabric open te stellen voor beveiligingsoplossingen van andere leveranciers. In dit kader bundelen Arista en Fortinet hun krachten om de technologische integratie van de oplossingen van Arista met de Security Fabric te waarborgen. De twee bedrijven zullen hun productplanning met elkaar delen om voor consistente interoperabiliteit te zorgen en te profiteren van gezamenlijke go-to-marketinitiatieven.

Het Fabric-Ready-programma biedt klanten en kanaalpartners meer vertrouwen in hun bestaande technologische investeringen en Security Fabric in de wetenschap dat alle beveiligingsoplossingen grondig zijn getest en direct en naadloos inzetbaar zijn. Deze integratie verkort de implementatietijden, vermindert de noodzaak van technische ondersteuning en zorgt voor verbeterde interoperabiliteit. Dit resulteert in effectievere netwerkbrede beveiliging die die in staat is om sneller op bedreigingen te reageren.

Vincent Zeebregts, country manager Fortinet Nederland: “Datacenter-netwerken worden steeds sneller. Bedrijven hebben daarom behoefte aan naadloos schaalbare beveiligingsfunctionaliteit die passende doorvoercapaciteit biedt. De integratie van het Extensible Operating System (EOS) en CloudVision® van Arista Networks met de uitgebreide en geautomatiseerde beveiligingsmogelijkheden van de Fortinet Security Fabric stelt onze gezamenlijke klanten in staat om te profiteren van verbeterde schaalbaarheid, grip en kostenbesparingen door een optimale afstemming van hun beveiligingsarchitectuur op het netwerkverkeer. Het doet ons een genoegen om Arista Networks te verwelkomen als Fabric-Ready-partner en samen voor nieuwe integratiemogelijkheden te zorgen die bijdragen aan de optimalisatie van het beheer en de automatisering van de beveiliging van de datacenters en cloud-netwerken van onze klanten.”

Ed Chapman, vice president Business Development & Alliances bij Arista Networks: “Onze op open standaarden gebaseerde benadering van cloud-netwerken stelt ons in staat om onze mogelijkheden voor softwarematig programmeren uit te breiden naar de oplossingen van toonaangevende leveranciers van beveiligingsoplossingen zoals Fortinet om optimale bescherming te bieden voor dynamische netwerkomgevingen. De combinatie van de Fortinet Security Fabric met de uitbreidbaarheid van het Arista EOS-platform biedt de schaalbaarheid, flexibiliteit en automatisering waar bedrijven met datacenters om vragen.”

Over Fortinet

Fortinet (NASDAQ: FTNT) beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties intelligente, naadloze bescherming van hun groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun grenzeloze netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen de Fortinet Security Fabric-architectuur is in staat om compromisloze beveiliging te bieden als oplossing voor de meest prangende uitdagingen op beveiligingsgebied, of het nu gaat om mobiele, netwerk-, applicatie- of cloudomgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 330.000 klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.