Geplaatst door Arrow

Arrow Electronics en INFINIDAT bundelen hun krachten in verschillende Europese landen

HOUTEN, 31 oktober 2018 – Wereldwijde technologieleverancier Arrow Electronicsen INFINIDAT, een toonaangevende onafhankelijke leverancier van enterprise-class dataopslagoplossingen, hebben een distributieovereenkomst getekend om in te kunnen spelen op de groeiende markt voor enterprise storage. Op basis van de overeenkomst krijgt INFINIDAT toegang tot het brede netwerk van kanaalcontacten van Arrow in heel Europa. De distributieovereenkomst heeft betrekking op de Benelux, de Scandinavische landen, het Iberisch schiereiland, Oostenrijk, Duitsland, Zwitserland, Israël en Italië.
INFINIDAT’s enterprise data-opslag portfolio biedt klanten een breed scala aan producten, zoals de software-defined storage oplossing en hybride storage array InfiniBox. De opslagarchitectuur van het bedrijf levert grote betrouwbaarheid, hoge beschikbaarheid en krachtige prestaties. De opslagoplossingen van INFINIDAT zijn gericht op het beheren van groeiende datavolumes, virtuele datacenters, cloudopslag en geavanceerde data-analyse.
“Arrow is een betrouwbare adviseur in het distribueren van data-opslagsystemen naar grote bedrijven en organisaties”, zegt Hanan Altif, EMEA channel director van INFINIDAT. “We kijken uit naar de samenwerking en hebben de eerste projecten al met succes afgerond in sommige regio’s. De enorme groei van data is een van de belangrijkste IT-uitdagingen voor bedrijven en dienstverleners, en we streven ernaar om echte bedrijfswaarde te creëren met onze software-defined storage oplossingen”.
“INFINIDAT is een innovatieve en disruptieve speler in de markt van enterprise storage”, zegt Alexis Brabant, vice-president sales van Arrow’s enterprise computing solutions divisie in EMEA. “De leverancier is erin geslaagd om een zeer interessante set van oplossingen samen te stellen voor gegevensopslag, gegevensbescherming, bedrijfscontinuïteit en autonome cloud-opslag die hoogwaardige technologie levert aan onze kanaalpartners en hun eindklanten. De oplossingen van INFINIDAT richten zich op de volledige levenscyclus van data en bieden nieuwe mogelijkheden voor eindgebruikers om gegevens te beheren en te analyseren”.
Over Arrow
Arrow Electronics is een wereldwijde leverancier van producten, diensten en oplossingen aan industriële en commerciële gebruikers van elektronische componenten en bedrijfscomputingoplossingen. Arrow fungeert als een supply channel partner voor meer dan 150.000 fabrikanten van apparatuur, value-added resellers, contractfabrikanten en commerciële klanten via een wereldwijd netwerk. Het bedrijf heeft meer dan 300 verkoopfaciliteiten en 45 distributiecentra en centra met toegevoegde waarde, die meer dan 80 landen bedienen.