Industry Wire

Geplaatst door Ascom

Ascom versnelt responstijden in de zorg

Utrecht, 18 mei 2016 – Vanaf nu kan de Unite Messaging Suite® van Ascom, een vooraanstaand leverancier van ICT-oplossingen voor de gezondheidszorg, ook geïntegreerd worden met toonaangevende ziekenhuisinformatiesystemen (ZIS) en elektronische patiëntendossiers (EPD), zodat zorgverleners bij opname, ontslag en overplaatsing van patiënten een bericht krijgen. Een van de meest gebruikte onderdelen van elk ZIS/EPD-systeem is ADT – Admission (opname), Discharge (ontslag) en Transfer (overplaatsing) – waarmee de patiëntbewegingen geïnitieerd en gecontroleerd worden.

In veel ziekenhuizen is de ADT-procedure de afgelopen tien jaar vrijwel onveranderd gebleven. Tegenwoordig is, dankzij intelligente integratie via Ascom Unite, een meer gestroomlijnde aanpak mogelijk. Berichten in verband met ADT kunnen nu rechtstreeks naar het mobiele toestel van de zorgverlener worden gestuurd, waardoor de zorgovergang voor patiënten wordt versneld. Of het nu gaat om een patiënt die van de SEH wordt overgebracht naar een zaal, of een patiënt die wordt opgenomen voor diagnostische onderzoek, zoals röntgenfoto’s – de communicatiestromen en responstijden verbeteren wanneer de zorgverlener hierover bericht krijgt op zijn of haar handset.

Claes Ödman, General Manager, Ascom Wireless Solutions verwoordt het aldus: ‘Door verzending van ADT-alarmen via integratie met ZIS/EPD-systemen kan de responsiviteit eenvoudig en snel worden verbeterd. Het uiteindelijke doel is dat de zorgteams de informatie krijgen die ze nodig hebben om snel en doeltreffend te reageren. De geavanceerde integratie van Ascom Unite met ZIS/EPD-systemen vormt een onmisbaar hulpmiddel dat de communicatie stroomlijnt, de patiëntwerkstromen verbetert en op die manier zelfs een betere zorgomgeving oplevert.’

Ascom is onderdeel van de Wireless Solutions-divisie van de internationale Ascom Group, gevestigd in Zwitserland, en levert totaaloplossingen voor branddetectie, beveiliging, (zorg)communicatie en alarmering. Deze oplossingen stellen bedrijven en zorginstellingen in staat kritieke informatie te ontvangen van mensen en systemen, en bewerkstelligen een snelle reactie en actie. Centraal bij het staan de behoeften van de klant om een sluitend advies en een passende toepassing te realiseren. Hierdoor ontstaat een omgeving die efficiëntie, veiligheid en betrouwbaarheid biedt. Na implementatie zorgt Ascom – preventief, maar ook correctief – voor continuïteit van de systemen. Door medewerkers te trainen en de systemen steeds aan te passen aan de laatste ontwikkelingen en eisen, ontstaat een langdurend partnership.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht