Geplaatst door AuditBoard

AuditBoard vanaf nu beschikbaar met krachtige AI-mogelijkheden

AuditBoard kondigt vandaag aan dat zijn platform nu beschikbaar is met krachtige Artificial Intelligence (AI) capaciteiten. AuditBoard integreert nu generative AI, Machine Learning en natuurlijke taalverwerking om audit-, risico- en compliance-teams slimmer te laten werken, terwijl wordt voldaan aan de security- en privacybehoeften van de onderneming.

Machine Learning en Artificial Intelligence bieden aanzienlijke kansen voor teams om gegevens beter te verbinden tussen functies, inhoud te ontwikkelen en proactief relevante problemen, risico’s en inzichten aan het licht te brengen. AuditBoard AI stelt gebruikers in staat om generative content te gebruiken voor het opstellen van risico- en controlebeschrijvingen. Daarnaast maakt het gebruik van Machine Learning om duplicaatwerk te identificeren en om controles over verschillende kaders in kaart te brengen. Dit stelt bedrijven in staat om veilig te groeien door proactief hiaten in hun controles en risicobeperkingsplannen te identificeren.

“Voor mij en mijn team is AuditBoard AI echt een gamechanger geweest,” zegt Melissa Pici, Senior IT Audit Manager bij Syniverse. “Het helpt me enorm om dingen veel sneller voor elkaar te krijgen, wat betekent dat het mijn efficiëntie enorm verbetert. Wat vroeger twintig minuten kostte, kost nu slechts vijf minuten. Ik grijp elke minuut terug die ik kan in mijn dagelijkse routine.”

AI om de ervaring van audit-, risico- en complianceprofessionals te verbeteren
AuditBoard AI verbetert de ervaring van audit-, risico- en complianceprofessionals, evenals hun belanghebbenden, door hen te ondersteunen bij het sneller en efficiënter uitvoeren van taken. Dit wordt bereikt door het leveren van relevante inzichten, het bieden van intelligente suggesties en het automatiseren van workflows. Denk hierbij aan taken zoals het samenvatten van rapporten, het aanmaken van problemen, het in kaart brengen van controles en meer. Binnen het geïntegreerde risicoplatform van AuditBoard is AI naadloos geïntegreerd in de werkprocessen van professionals om belangrijke voordelen te bieden, zoals:

• Verbeterde zichtbaarheid: Door het analyseren van grote datasets en het herkennen van patronen, identificeert het systeem ontbrekende koppelingsvereisten binnen frameworks, dubbele verzoeken en controles, en potentiële risico’s.
• Verhoogde efficiëntie: Door processen te verfijnen, maximaliseert het systeem de productiviteit door snel hoogwaardige inhoud te genereren en betekenisvolle verbindingen tot stand te brengen.
• Veilige werking: Het systeem waarborgt bedrijfsbrede veiligheid door middel van menselijke validatie en beoordeling.

“Met de toenemende omvang en complexiteit van de hedendaagse risico-omgeving voelen audit-, risico- en compliance-teams zich steeds meer overweldigd. Ze zoeken naar veilige manieren om AI-technologie in te zetten om belangrijke taken te automatiseren en waardevolle inzichten en aanbevelingen te verkrijgen, waardoor ze hun impact kunnen maximaliseren,” aldus Anton Dam, VP of AI bij AuditBoard. “AuditBoard AI maakt precies dat mogelijk. Door een mensgerichte aanpak te hanteren, waarborgt AuditBoard tevens dat veiligheid, transparantie en verantwoording centraal staan in de ontwikkeling en implementatie van onze AI-oplossing.”