Geplaatst door N=5

Auping kiest voor N=5 als lead agency

Na een bureau-oriëntatie heeft Auping voor N=5 gekozen als partner op het gebied van merkcommunicatie en campagnes. Auping is al 135 jaar toonaangevend dankzij haar innovatiekracht op het gebied van bedden en matrassen. Momenteel is Auping op weg om opnieuw leiderschap in de snel bewegende bedden- en matrassenmarkt te tonen.

Dijana Husedinovic, CMO van Auping: “Auping is in transitie naar een volledig circulair merk en is koploper en aanjager in de verduurzaming van de bedden- en matrassenindustrie. De levensduur van onze bedden is al generaties lang onbetwistbaar. Deze transitie brengt een nieuwe manier van denken met zich mee. N=5 liet tijdens de kennismaking zien dat zij de kracht van het merk Auping goed begrijpt en overtuigde ons met hoe het bureau merken bouwt in de huidige tijd. Met deze stap neemt Auping afscheid van Buutvrij, dat het merk de afgelopen jaren met liefde heeft begeleid.”

Thijs Bontje, creative partner N=5: “In mijn junior-portfolio vond ik laatst een Auping-campagne die ik ooit heb geschreven. Het geeft misschien wel aan wat de aantrekkingskracht van het merk Auping is. Het heeft namelijk alles: de heritage, de beste producten en het is echt een kwaliteitsmerk. De kans om dit verhaal van Auping op een eigentijdse wijze te vertellen sluit daarnaast perfect aan op de combinatie van advertising en brand publishing waar wij bij N=5 heilig in geloven.”

Over Koninklijke Auping
Auping werkt al ruim 135 jaar aan persoonlijke oplossingen op het gebied van slaap en (mentale) rust. Vanuit de overtuiging dat een uitgeruste wereld een mooiere wereld is, heeft Auping in alles wat we doen altijd aandacht voor mens, milieu en de toekomst. Met vakmanschap en oog voor detail ontwikkelt het bedrijf duurzame producten en diensten die ervoor zorgen dat je uitgerust bent en ontspannen je leven kunt leiden. Duurzaamheid, design en innovatie staan daarbij centraal. Auping produceert alles in de duurzame fabriek in Deventer en is uitgegroeid tot bedden- en matrassenmarktleider in de Benelux, met meerdere verkoopvestigingen in Europa en distributie over een groot deel van de wereld. Auping is koploper in de circulaire economie en streeft ernaar om uiterlijk in 2030 een volledig circulair productassortiment te hebben. In maart 2020 behaalde Auping de B Corp-status, waarmee het bedrijf vrijwillig hoge standaarden nastreeft op het vlak van sociale en ecologische prestaties, maatschappelijke verantwoordelijkheid en transparantie.